Premiul Euro NCAP Advanced pentru Honda

Honda se află printre primele companii care au primit Premiul Euro NCAP Advanced pentru Inovaţie şi Siguranţă, la Salonul Auto de la Paris.

Tehnologia Honda CMBS a fost recunoscută de Euro NCAP ca fiind printre cele mai importante inovaţii în materie de siguranţă, oferind beneficii dovedite prin cercetare.

Euro NCAP Advanced este o iniţiativă Euro NCAP venită ca şi răspuns la dezvoltarea rapidă a noilor tehnologii de siguranţă, disponibile la achiziţia unui automobil nou, pentru care nu există o evaluare independentă.

Euro NCAP Advanced este deschis pentru orice sistem tehnic care demonstrează un avantaj în ceea ce priveşte siguranţa, indiferent dacă este primar, secundar sau terţiar, atât timp cât acesta este disponibil ca opţiune pe unul dintre modelele testate la Euro NCAP şi nu sunt evaluate în sistemul curent de acordare a stelelor.

Honda a fost recunoscută pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) un sistem autonom de frânare de urgenţă bazat pe radar. CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu vehicule care sunt în staţionare sau se deplasează în aceeaşi direcţie.

Sistemul are ca scop alertarea conducătorului auto în caz de coliziune iminentă, atât la viteze mici, caracteristice mediului urban, cât şi la viteze mai mari tipice drumurilor rurale şi autostrăzilor. Prin studierea statisticilor privind accidentele în Germania şi extinderea cifrelor la comunitatea europeană, Honda estimează că, în cazul în care toate maşinile ar fi dotate cu CMBS, între 200.000 şi 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.

Noua evaluare Euro NCAP reflectă angajamentul Honda pentru siguranţa de ansamblu a vehiculului, şi vine ca o apreciere la sistemul propriu de testare a siguranţei al Honda şi prin care urmăreşte să îmbunătăţească siguranţa în lumea reală.

Sistemul de analiză a impactului între maşini de la centrul Tochigi R&D studiază impactul între modelele de vehicule de mărimi diferite, greutăţi şi dezvoltă soluţii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor, dar şi al pietonilor. Dispozitivul de test al impactului omnidirectional între vehicule a fost lansat în 2001 şi este primul din lume de acest fel, care funcţionează la interior, simulând diverse condiţii meteo.

Ce este CMBS? 

Sistemul Honda Collision Mitigation Brake System este un sistem autonom pentru frânarea în caz de urgenţă, bazat pe principiul unui radar. La viteze de peste 15 km/h vehiculele mobile şi staţionare sunt detectate de-a lungul unei distanţe de 100 de m in faţa vehiculului. Când sistemul detectează o probabilitate foarte mare de a lovi un obstacol, un proces în trei etape este iniţiat. În prima, declanşată cu 3 secunde înainte de impact, şoferul este avertizat cu semnale acustice şi vizuale. A doua etapă, când sistemul încă simte o coliziune iminentă (în general cu 2 secunde inainte de impact), centura de siguranţă este tensionată de trei ori, iar maşina începe automat să frâneze.
În final, când impactul este inevitabil, sistemul CMBS strânge centura ocupanţilor locurilor din faţă (prin folosirea unui intinzator reversibil diferit de sistemul pirotehnic folosit în timpul coliziunii) şi frâna este acţionată cu putere. Forţa de frânare poate fi suplimentată de şofer până la valoare maximă.
Toate acţiunile luate de CMBS sunt reversibile: dacă un accident este evitat (de exemplu dacă vehiculul se dă la o parte în ultimul moment), centurile de siguranţă se detensionează şi avertizările audio şi vizuale se opresc.

Care este beneficiul de siguranţă? 

CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu vehicule care sunt în staţionare sau călătoresc în aceeaşi direcţie. Mai multe studii au arătat că distragerea atenţiei conducătorului auto sau neatenţia sunt factori principali în marea majoritate a accidentelor. Sistemul are ca scop alertarea conducătorului auto la o coliziune iminentă, atât la viteze mici, caracteristice mediului urban cât şi la viteze mai mari tipice drumurilor rurale şi autostrăzilor. În astfel de accidente, cele mai frecvente tipuri de leziuni sunt la nivelul coloanei cervicale, ţesutul moale al toracelui şi la genunchi. Prin studierea statisticilor privind accidentele în Germania şi extinderea cifrelor la comunitatea europeană, Honda estimează că, în cazul în care toate maşinile ar fi dotate cu CMBS, între 200.000 şi 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.

Vehiculele pe care sistemul CMBS este disponibil 

Honda Legend
Honda Accord
Honda CR-V

Adaugati comentariu