Prețul bateriilor în 2022, 2023 și 2024. Statistică și prognoze.

Productie baterii electrice 1

De la ”democratizarea” vehiculelor electrice, prețul bateriilor a scăzut continuu. Însă, pentru prima dată în istorie, în 2022 acesta a crescut. Perspectivele pe termen mediu sunt, însă, îmbucurătoare.

Izbăvirea. Impunerea vehiculelor fără emisii. Schimbarea care va transforma lumea într-un mic Eden. Pare că nu vom scăpa de ea. Pare că va lucra în favoarea noastră. Unii o așteaptă ca pe Mesia, alții plâng în pumni, bucurându-se (încă) de motoarele termice.

Până acum, călătoria electricelor părea a merge conform planului. Bine, și acum se întâmplă aproape la fel. Autonomiile cresc continuu, timpii de încărcare scad constant… Singura problemă reală este dezvoltarea infrastructurii, care nu ține piept vânzărilor în creștere. Dar, chiar și așa, cu o planificare corectă, te poți bucura de EV-ul tău fără sincope.

Prețul bateriilor crește

A, și prețurile. Diferența care le separă de vehiculele convenționale scade continuu, în cele mai multe țări ajutată de guverne, care acordă discounturi generoase. Dar planurile par a fi parțial deturnate de prima creștere a prețului bateriilor din istoria de puțin peste un deceniu a iureșului electrificării în masă. Bloomberg raportează prima scumpire a bateriilor Li-Ion. În 2022, prețul acestora a crescut cu 7%, ajungând la 151 dolari/kWh. Iar scumpirea are mai multe cauze.

Prețul bateriilor Li-Ion bloomberg - autoexpert.ro

Prima – creșterea prețurilor materiei prime, precum cobaltul, nichelul și litiul. Cele trei minerale sunt esențiale nu numai pentru bateriile mașinilor electrice, ci și pentru cele ale tuturor dispozitivelor portabile – laptopuri, tablete, telefoane, etc. De aici vine și o parte din scumpirea electronicelor portabile.

Unii dintre producători au evitat creșterea exagerată, adoptând baterii LFP. Acestea nu conțin cobalt și nichel. Se preconizează că, la sfârșitul anului curent, aproape 40% din totalul vânzărilor globale de EV-uri vor fi acoperite de mașini cu baterii LFP. În special în Asia vor fi utilizate. Dar, chiar dacă sunt mai ieftine, și bateriile LFP s-au scumpit cu 27% în 2022.

Citește pe autoexpert: ➡ Densitatea energetică a bateriilor Panasonic crește cu 20% 💡

Raportându-ne la toate tipurile de baterii, prețul acestora variază puternic în funcție de zona geografică. De exemplu, în China, fiecare kWh costă 127 dolari. În America de Nord, prețul este cu 24% mai mare, în timp ce în Europa este cu 33%. Iată, deci, de ce aleg unuii producători să construiască mașini în Asia.

Ce ne rezervă viitorul? Păi, în 2023, analiștii cred că prețul va rămâne aproape constant, crescând ușor, la 123 dolari/kWh. Totuși, veștile nu sunt rele. În 2024, se preconizează o scădere a prețului sub pragul de 100 dolari/kWh.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

tesla cybertruck autoexpert

Tesla anunță un val de disponibilizări

Tesla este pe cale să lanseze o rundă “masivă” de reduceri de personal. Potrivit presei americane, reducerea forței de muncă este iminentă:

Scroll to Top