Primele semne ale crizei din industria auto: înmatriculările au scăzut dramatic în Franța și Italia

Ianuarie – februarie, piața auto română: evoluție contradictorie

Înmatriculările auto au scăzut dramatic în luna martie 2020, prima lună în care pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a paralizat complet Europa.

În luna martie 2020, înmatriculările de mașini noi pe piața din Franța au scăzut cu 72%. Reamintim că showroom-urile auto au fost închise începând cu 16 martie, astfel că francezii au înmatriculat 63.000 de automobile, cu 72% mai puțin față de luna martie 2019.

Marca care a înregistrat cea mai mică scădere este brandul DS Automobiles (-38%), urmată de Kia (-53%), Toyota (-58%), Hyundai (-58%). Cea mai mare scădere a fost înregistrată de marca Opel pe piața din Franța (-89%).

Dacia, o marcă populară în Franța, a înmatriculat doar 3.100 de exemplare. (-80%).

Pe piața din Italia, o țară lovită puternic de efectele pandemiei, piața auto scăzut și mai puternic. Înmatriculările din luna martie au scăzut cu 85%. În partea de nord a Italiei au fost impuse restricții severe de circulație încă din 8 martie, extinse apoi la nivel național pe 10 martie.

În acest context, în Italia au fost înmatriculate doar 28.326 de automobile noi, în scădere cu 85% față de luna martie 2019.

În luna martie 2020, Fiat a înmatriculat doar 2.800 de exemplare (-91%), iar Dacia doar 1.215 unități (-85%).

Adaugati comentariu