Primul model electric Ferrari va fi prezentat în octombrie 2025

Ferrari SF90 XX Stradale

Pe 9 octombrie 2025, Ferrari va prezenta primul său model electric. Data a fost dezvăluită de CEO-ul Benedetto Vigna în timpul unei conferințe privind rezultatele financiare din 2024, iar numărătoarea inversă a început deja: „Prezentarea va avea loc într-un mod inovator și unic la Capital Markets Day (o întâlnire cu analiștii și investitorii financiari, n.r.) pe 9 octombrie”, a declarat Vigna.

 

CEO-ul a reiterat, de asemenea, un concept apreciat la Maranello: Nu am vorbit niciodată de tranziție electrică, ci de „adăugare”. Nu lăsăm ceva în urmă pentru a-l înlocui cu altceva, ci adăugăm la termice și hibride o mașină cu propulsie 100% electrică”.

Primul model electric al lui Cavallino Rampante nu va fi singura noutate a anului. „În 2025 ne vom îmbogăți și mai mult oferta de produse prin lansarea a șase noi modele, dintre care unul va fi primul Ferrari alimentat cu baterii”. CEO-ul nu a oferit detalii cu privire la mașinile care vor fi adăugate la gamă, dar, potrivit informațiilor deținute de Quattroruote, patru dintre cele șase modele ar putea fi actualizări ale lui Roma și SF90, o versiune specială a lui 296 și, într-adevăr, electrică. Cu siguranță, noile produse vor contribui la creșterea recordurilor financiare: „Există o viteză diferită, dar vom continua să creștem în 2025”, a reiterat Vigna, subliniind un alt aspect, și anume prioritatea acordată calității vânzărilor mai degrabă decât volumelor. Acest lucru explică și decizia de a menține livrările în China sub pragul de 10%. În plus, la Beijing și în împrejurimi, „60% dintre mașinile noi sunt electrice și acestea sunt cifrele pentru 2023: poate fi o oportunitate bună pentru noi, dar când vine vorba de produse de lux, este necesar să creștem în mod corect. Produsele electrice reprezintă o oportunitate, dar până și Purosangue este vândut în China”.

Întrebările privind taxele vamale promise de Donald Trump împotriva Europei nu au lipsit. Pentru Vigna, impactul asupra conturilor va fi clar doar „atunci când vom avea o dimensiune precisă a măsurilor”: în orice caz, Ferrari „a înfruntat multe greutăți în ultimii ani, o vom înfrunta și pe aceasta în conformitate cu directivele diferitelor guverne. Această incertitudine, dacă o compar cu penuria de cipuri, este de același ordin de mărime. Vom vedea ce se întâmplă și, în orice caz, o vom gestiona”.

La urma urmei, Ferrari are o viziune foarte clară asupra anilor următori datorită unui portofoliu de comenzi atât de mare încât acoperă atât anul 2025, cât și întregul an 2026. Și multe se datorează unei baze de clienți care rămâne loială de-a lungul anilor: „Până în 2024, vom vinde aproximativ 81% din mașinile noastre noi clienților existenți și 48% clienților care dețin în prezent mai mult de un Ferrari”. Dar Maranello este, de asemenea, sinonim cu cursele de mașini. În acest sens, CEO-ul și-a exprimat încrederea cu privire la viitorul sezon de Formula 1: „În curse, ne propunem să ajungem în top atât în campionatul de Formula 1, cât și în cel de Anduranță, cu o echipă consolidată și un obiectiv clar: să câștigăm. În sfârșit, muncitorii, cărora Maranello le va acorda un bonus de competitivitate pentru rezultatele din 2024: cei 5.000 de angajați italieni ai Ferrari vor primi un bonus de 14.400 de euro, cu aproape o mie mai mult decât cei 13.500 distribuiți anul trecut și aproximativ dublu față de suma distribuită acum patru ani.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top