Primul Saab cu propulsie electrică: 9-3 ePower

Saab 9-3 ePower este primul vehicul complet electric care oferă ocupanţilor săi comfortul şi dimensiunile unui combi. Inginerii Saab au integrat o arhitectură electrică în forma şi dimensiunile unui “convenţional” 9-3 SportCombi.

Cu Saab 9-3 ePower, Saab Automobile face primii paşi în direcţia dezvoltării unui vehicul electric . ePower a fost prezentat la Paris Motor Show şi reprezintă prototipul aflat la baza primei flote de 70 de asemenea vehicule care vor intra în teste intense în Suedia, la începutul anului viitor.

Performanţa maşinilor va fi evaluată în cadrul unor teste de utilizare în viaţa reală, ca parte a programului de dezvoltare a unui vehicul electric de serie. Una din obiectivele urmărite este asigurarea unei autonomii de circa 200 km prin utilizarea unor baterii electrice litiu-ion cu mare densitate de stocare a energiei.

Saab ePower este primul vehicul electric de la Saab şi este rezultatul cooperării dintre Saab Automobile, Boston Power (baterii electrice), Electroengine in Sweden AB (propulsia electrică), Innovatum (management de proiect) şi Power Circle (Forul Suedez al Industriei Energetice).

Saab 9-3 ePower este primul vehicul complet electric care oferă ocupanţilor săi comfortul şi dimensiunile unui combi. Inginerii Saab au integrat o arhitectură electrică în forma şi dimensiunile unui “convenţional” 9-3 SportCombi.

Sub capotă se gaseşte un motor electric de 184 CP/135kW cuplat printr-o transmisie la puntea faţă. Cuplul instantaneu permite o accelerare de la 0 la 100km/h în doar 8,5 secunde şi o viteză maximă de 150km/h. 

Puternicul şi compactul set de baterii electrice litiu-ion de 35kW este aşezat într-o podea modificată, în principal în spaţiul lăsat liber de sistemul de evacuare şi rezervorul de combustibil al maşinii. Aceasta permite o distribuţie optimă a greutăţii şi o dinamică excelentă, similară cu cea a unui SportCombi standard.

Adaugati comentariu