Primul test drive Volvo V60

test drive Volvo V60 50

Cu noul Volvo V60, Volvo transferă platforma SPA din clasa de lux în clasa medie. Primele impresii de la Barcelona despre noul Volvo V60, breakul de clasă medie care înlocuiește atât fostul V60 cât și fostul V70.

Volvo este un specialist în segmentul breakurilor având o tradiție îndelungată, motiv pentru care și gama de modele din noua eră Geely va conține numeroase versiuni break.
La fel ca și XC60, noua gamă de modele de clasă medie – V60, S60 – se bazează pe platforma SPA (Scalable Product Architecture) utilizată de modelele de lux XC90/S90/V90.  Acest lucru înseamnă motoare cu 4 cilindri amplasate frontal transversal, punte față cu brațe duble suprapuse, punte spate multilink integrală și versiuni Plug-In Hybrid cu tracțiune 4×4 electrică.

test drive Volvo V60 60

Din primele fotografii prezentate de Volvo, noul V60 pare mult mai compact decât V90. În realitate însă nu sunt decât 18 cm diferență între ele, V60 având 4,76 metri lungime față de 4,94 metri la V90. Acest lucru se explică datorită designului. V90 are o parte spate alungită cu geamul spate alungit și luneta înclinată destul de mult care dă senzația de lungime mai mare în timp ce V60 are un geam spate cu formă mai regulată și o lunetă aproape verticală.

test drive Volvo V60 (20)

Mai trebuie precizat că noul V60 înlocuiește atât fostul V60 cât și V70, a cărui producție a fost oprită în 2016.  Practic, noul V60 este aproape la fel de lung ca vechiul V70 și cu 14 cm mai lung decât fostul V60. Însă în ceea ce privește spațiul în spate la genunchi, noul V60 îl surclasează pe fostul V70, având 51 cm față de 42 cm la vechiul V70. În V60 se stă foarte confortabil pe bancheta excelent profilată, iar spațiul la cap în spate de 96,5 cm este uriaș.

 

Și volumul portbagajului marchează un record în clasa medie a breakurilor, măsurând 529 litri față de 505 litri la Audi A4 Avant, 495 litri la BMW Seria 3 Touring și 490 litri ca Mercedes C-Class Estate. În plus, forma portbagajului este perfect regulată, putând utiliza la maximum capacitatea lui iar atunci când nu aveți bagaje multe, Volvo a inventat un sistem de ancorare a bagajelor. Din podea se ridică un perete despărțitor care ajută la fixarea bagajelor.  Bancheta spate se poate rabate fracționat ori de la două butoane de pe spătarul banchetei ori electric de la două butoane din portbagaj și urmare a acestei acțiuni se creează o suprafață perfect plană de încărcare foarte practică.

Interiorul se orientează după cel de la XC60, sistemul multimedia cu ecran tactil de 9 inci fiind standard (navigația este opțională). De asemenea, tot standard la Momentum vine și displayul de 8 inci pentru indicatoarele de bord, cel de 12,3 inci fiind opțional la Momentum și standard la Inscription și la toate versiunile T8. Poziția de condus este foarte joasă ca într-o mașină sport, iar scaunele față mai tari și excelent configurate, oferă o susținere laterală foarte bună.

Ca și la alte modele Volvo, și V60 dispune de sistemul Pilot Assist care include pilot automat adaptiv și asistent de bandă cu corecție activă din direcție până la 130 km/h, dar spre deosebire de seria 90 la seria 60 este opțional. Pe de altă parte, pachetul de sisteme de asistență standard este mai bogat decât la rivalii germani incluzând asistent de bandă, City Safety, asistență la părăsirea carosabilului care funcționează între 65 și 140 km/h, sistem avertizare coliziune frontală cu autofrânare completă, sistem recunoaștere semne de circulație, funcție de detectare a pietonilor, biciclieștilor și animalelor mari activă de la 4 km/h.

  • Portbagaj uriaș
  • Loc foarte mult în spate
  • Motor diesel foarte rafinat
  • Design superb
  • Confort la rulare de top
  • Diesel excelent antifonat
  • T6 cu consum relativ mare

Pentru primul test noi am condus cele două versiuni disponibile: V60 D4 automat cu tracțiune față și V60 T6 automat cu tracțiune integrală. Volvo a anunțat că S60 nu va mai avea motoare diesel, dar V60 se vinde cu două dieseluri: D3 2 litri/150 CP și D4 2 litri/190 CP.

New Volvo V60 D4 Inscription Denim Blue
La startul vânzărilor luna aceasta sunt disponibile T6  AWD Automat 2 litri turbo și compresor 310 CP (exclusiv tracțiune integrală), T5 Automat 2 litri turbo și compresor 254 CP (exclusiv tracțiune față) și cele două dieseluri D3 și D4 cu transmisie față (cutie manuală sau automată).
Spre finalul anului gama se va completa cu versiunile cu tracțiune integrală ale lui D3 și D4 (exclusiv cu transmisie automată) și cu cele două versiuni Plug-In Hybrid T6 și T8 care combină motorul supraalimentat cu turbo și compresor de 253 CP (T6) sau 303 CP (T8) cu un motor electric de 88 CP și noua baterie cu capacitate mărită de 10,4 kWh. În premieră, V60 este primul Volvo cu două versiuni Plug-In Hybrid: noul T6 și T8. Este un prim pas în continuarea politicii de electrificare a gamei pentru a înlocui treptat dieselul din ofertă. Toate versiunile pe benzină și Plug-In Hybrid sunt cuplate exclusiv cu transmisie automată cu 8 trepte.
Sunt disponibile două niveluri de echipare: Momentum și Inscription.

Ca și la XC60, compartimentul motor al lui V60 este foarte bine antifonat. Dieselul D4 nu se aude deloc la accelerații și este extrem de rafinat. Ne-a plăcut foarte mult și răspunsul  spontan datorat turbinei cu două trepte și tehnologiei Power Pulse care induce un cuplu generos de la turație mică.
Și ca dinamică, motorul D4 oferă performanțe foarte bune fiind soluția ideală pentru acest gabarit. Volvo anunță doar masa la gol minimă de 1.690 kg pentru D3 cu transmisie manuală și tracțiune față. Probabil, V60 D4 Automat cu tracțiune față are în jur de 1.750 kg, ceea ce este acceptabil. Consumul oficial de 4,3 l/100 km nu este realist dar se pot obține în trafic real valori mixte de 6,5-7 l/100 km care sunt remarcabile pentru acest segment.

test drive Volvo V60 (44)

Alternativa pe benzină T6 este superioară dieselului ca performanțe și compresorul mecanic asigură mult cuplu la turație mică ceea ce îl face la fel de plăcut la condus. Însă performanțele se plătesc cu un consum net mai mare care a ajuns pe parcursul interurban de test spre 9,5 l/100 km în condițiile în care tracțiunea integrală este standard la T6.

V60 D4 Automat oferă acea impresie de siguranță la condus dublată de un confort la rulare foarte bun cu jantele de 19 inci aflate pe modelul de test. Se poate opta pentru o suspensie sport mai coborâtă (standard la R-Design) sau pentru suspensia adaptivă și pneumatică Four-C. Însă și cu suspensia standard, Volvo V60 oferă un foarte bun compromis între un confort de înaltă clasă și un ruliu redus.
Pentru un Volvo de acest gabarit, V60 este foarte agil și se simte mai ușor și mai incisiv decât XC60.

Gama va fi completată cu Volvo S60, care se va produce în noua uzină din Charleston, SUA și cu Volvo V60 Cross Country.

Prețul de pornire a gamei V60 este de 39.655 euro pentru V60 D3 cutie manuală 6 trepte și tracțiune față în echiparea Momentum. Echiparea Inscription pentru aceeași configurație costă 43.485 euro.
Dieselul mai puternic D4 de 190 CP pornește de la 42.855 euro în echiparea Momentum cu tracțiune față și cutie manuală cu 6 trepte. Echiparea Inscription la D4 costă 46.685 euro. Versiunea cu transmisie automată D4 cu tracțiune față costă 45.055 euro respectiv 48.885 euro în echipările Momentum/Inscription. V60 T6 AWD pleacă de la 50.985 euro pentru Momentum și 54.815 euro pentru Inscription.

 

test drive Volvo V60

Verdict

Noul Volvo V60 este un break frumos și elegant, care oferă o dinamică superbă pentru un break și un interior de calitate și spațios. Ca și la celelalte modele Volvo impresionează cu un nivel de siguranță standard de înalt nivel. Păcat că Volvo are în plan în viitor să renunțe la diesel pentru că nouă ni s-a părut că V60 D4 Automat este alegerea ideală.

 

 

DATE TEHNICEVolvo
ModelT6 AWDT6 Twin Engine AWDT8 Twin Engine AWDD3D4
Motor/ nr. cilindriL4, turbo+compresor L4, turbo+compresor L4, turbo+compresor L4, bi-turbo dieselL4, bi-turbo diesel
Cilindree (cmc)1.9691.9691.9691.9691.969
Putere maximă/turație (CP/rpm)310/5.700253/5.500303/6000150/3.750190/4.250
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/2.200-5.100350/1.700-5.000400/2.200-4.800320/1.750-3.000400/1.750-2.500
Motor electric
Putere max. turație (CP/rpm)88/11788/117
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)240/0-50240/0-50
Putere totală ansamblu (Nm)340390
Cuplu total ansamblu (Nm)590640
Baterie (kWh)10,410,4
Transmisieintegralăintegralăintegralăfață/integralăfață/integrală
Cutie de viteze8 trepte, automată8 trepte, automată8 trepte, automată6 tr.man., 8 tr., automată6 tr.man., 8 tr., automată
L/l/h (mm)4.761/1.850/1.4274.761/1.850/1.4274.761/1.850/1.4274.761/1.850/1.4274.761/1.850/1.427
Ampatament (mm)2.8722.8722.8722.8722.872
Volum portbagaj (l)529-1.441529-1.441529-1.441529-1.441529-1.441
Masă la gol (kg)ncncnc1.690nc
Accelerație 0-100 km/h (s)5,85,75,19,9/9,97,9/7,9
Viteză maximă (km/h)250230250205/205202/220
Consum mixt (l/100 km)7,22,12,14,4/4,54,4/4,5
Emisii CO2 (g/km)1844747117/120117/120
Preț (euro cu TVA)de la 50.985ncncde la 39.655/nc42.855/45.055
valorile de la modelele diesel D3 și D4 sunt pentru versiunile cu tracțiune față și cutie manuală/automată. Datele pentru versiunile cu tracțiune integrală vor fi comunicate ulterior.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top