Cum funcționează primul tramvai fără șine (video)

Primul tramvai fără șine este fabricat în China și se află deja în teste în provincia Hunan.

Văzut drept o soluție de transport a viitorului, tramvaiul revoluționar este 100% electric și rulează cu viteze de până la 70 km/h pe piste virtuale, apelând la senzori care detectează dimensiunile drumului și la sistemul de navigație pentru a se ghida. Tramvaiul poate fi ghidat automat și urmează astfel rutele fără a mai fi necesare șine metalice clasice, fiind folosite roți de cauciuc cu miez de plastic.

Energia necesară deplasării este furnizată de bateriile litiu-ion integrate în podea. Tramvaiul are o autonomie de 25 km, iar un plin de curent durează doar 10 minute. În plus, vehiculul își poate schimba ruta automat, în cazul în care sistemul de navigație detectează un ambuteiaj.

Noul tramvai fără șine are o lungime de 32 metri, o înălțime de 3,4 metri  și 3 compartimente. Numărul maxim de pasageri pe care îl poate transporta este de 307. Costul noului vehicul de transport în comun este estimat la 10 milioane euro, de aproximativ cinci ori mai puțin decât prețul unui tramvai clasic ultra-modern.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

MotorFest la final – București 2024

Expoziția de motoare a fost organizată de revista MotorXpert, susținută de Groupama și găzduită de București Mall. Bucureștiul, un oraș mereu în mișcare, a fost gazda unei experiențe extraordinare pentru pasionații

Scroll to Top