Proba second hand: Subaru Forester

Performanţa cere atenţie: aşa concluzionează specialiştii de la Rădăcini când este vorba despre întreţinerea maşinilor performante, cum este acest Subaru Forester 2.5 XT.

Forester este un model apreciat pe piaţa europeană, astfel că multe maşini second hand de acest tip ce au fost aduse la noi, provin de pe pieţe cum sunt Germania sau Olanda. Subiectul materialului nostru este fabricat în 2005 şi are un rulaj de aproximativ 100.000 km, majoritatea efectuaţi în România. Pentru că proprietarul a înţeles foarte bine importanţa întreţinerii periodice la o maşină de acest tip, trecerea timpului nu a lăsat urme semnificative asupra aspectului şi performanţelor iniţiale. 

Conform instrucţiunilor de mentenanță, reviziile au fost făcute la fiecare 15.000 km, când s-au înlocuit de fiecare dată uleiul de motor şi toate filtrele. Cu aceste ocazii a fost investigată şi verificată întreaga maşină, atât din punct de vedere mecanic, în ceea ce priveşte sistemul de direcţie, de frânare, de suspensie etc, cât şi din punct de vedere electronic, în ceea ce priveşte parametrii de funcţionare ai motrului şi a componentelor electronice ale maşinii. 

Spre deosebire de mărcile europene, modelele japoneze, cum este şi acest Subaru, au avut şi au în continuare mai puţine probleme de funcţionare cauzate de sistemele electrice şi electronice. Piesele uzuale şi consumabilele se înlocuiesc ca la orice maşină, în funcţie de rulajul şi de mediul în care se circulă cu maşina: plăcuţele de frâna ţin undeva în jur de 30-40.000 km, discurile de frâna ţin cam 60-80.000 km, kit-ul de distribuţie se schimbă  împreună cu pompa de apa  la 90.000 km. 

Bucşile de bară stabilizatoare  şi bieletele antiruliu  se schimbă după aproximativ 40-60.000 km. La modelul de faţă a fost necesară înlocuirea amortizoarelor  faţă şi spate  la ultima revizie, acestea ajungând la o eficienţă a caracteristicii elastice undeva spre limita inferioară. 

Amortizoarele spate la modelul Forester prezintă câteva particularităţi faţă de amortizoarele uzuale, respectiv sistemul de menţinere constantă a gărzii la sol şi a gradului de înclinare a caroseriei în viraje. Aceast lucru generează un preţ mai mare pentru aceste componente decât în cazul unor amortizoare convenţionale. 

Un element sensibil şi care necesită o folosinţă raţională, este ambreiajul, care are o promptitudine foarte ridicată, dar şi o perioadă de viaţă foarte variată, în funcţie de fiecare utilizator şi de rutele folosite de acesta : pot apărea cazuri de înlocuiri de ambreiaje şi sub 100.000 km, dar pot fi intâlnite şi cazuri de ambreiaje care rezistă fară probleme până la 200-240.000 km. 

Deoarece este vorba de un autoturism cu tracţiune integrală, trebuie menţionat şi faptul că este necesară înlocuirea periodică a uleiurilor de la diferenţialele faţă şi spate, cât şi la cutia de transfer. Bujiile joacă un rol important în funcţionarea motorului, acestea fiind long-life și necesită o înlocuire la fiecare 100.000 km. Pivoţii, planetarele, caseta de direcţie, sau chiar turbina sunt piese care aduc multe defecte la majoritatea SUV-urilor, dar care la Forester sunt foarte fiabile şi nu creează probleme până după 250.000 km.

Deși este fiabil, Forester are prețuri ale pieselor peste media obișnuită la această clasă, dar cheltuielile pentru anumite reparații pot fi evitate prin atenţia asupra stării tehnice şi stricteţea reviziilor periodice. 

Opinia specialistului

„Printre neajunsurile constatate la modelul de faţă, se numără curelele de accesorii ce trebuiesc în general înlocuite înainte de intervalul stabilit statistic, şi anume pe la 60-80.000 km, acestea provocând în general la pornirile la rece şi mai ales pe o atmosferă umedă, un zgomot supărător, asemuit cu un scârţâit metalic.“

Liviu Popescu, Director Service Rădăcini, locația Mărășești

Adaugati comentariu