Profituri spectaculoase ale marilor grupuri auto europene, în ciuda scăderii vânzărilor

Bani mașini industria auto grupuri auto

BMW conduce clasamentul celor mai profitabile grupuri auto europene, având pe urme Stellantis, Volkswagen și Mercedes-Benz.

În ciuda unor vânzări care, pentru majoritatea mărcilor, au fost sub cele din 2021, anul 2022 a adus profituri impresionante marilor grupuri auto europene. Prețurile majorate ale mașinilor și reducerea costurilor au făcut ca unele companii să obțină chiar recorduri istorice.

Datele din bilanțurile anuale arată că doar patru grupuri europene au realizat anul trecut afaceri cumulate de 752 miliarde de euro. Din acest total, suma cea mai mare a fost raportată de grupul Volkswagen, 279 miliarde de euro, în timp ce Stellantis a realizat 180 miliarde de euro, Mercedes-Benz 150 miliarde de euro, iar BMW 143 de miliarde.

Grupul cu cele mai multe mașini livrate clienților a fost Volkswagen (8,48 milioane de unități), acesta fiind urmat de Stellantis (6 milioane unități), Mercedes-Benz (2,45 milioane unități) și BMW (2,39 milioane unități).

Dacă în clasamentele cifrelor de afaceri și unităților vândute grupul BMW se află doar pe poziția a patra, fiind depășit de ceilalți trei competitori, în privința profiturilor situația este cu totul alta.

Clasamentul profiturilor nete, cel mai important pentru acționari, este condus detașat de bavarezii de la BMW care au înregistrat 18,6 miliarde de euro. Pe poziția a doua se află Stellantis, care a realizat un profit net de 16,8 miliarde de euro. Cel mai puternic grup european în privința vânzărilor – atât ca unități cât și ca cifră de afaceri – Volkswagen, se află doar pe locul trei în domeniul profitului net. Suma netă obținută de Volkswagen în 2022 a fost de 15,8 miliarde de euro. În această privință, Mercedes-Benz se află doar pe locul patru, cu 14,8 miliarde de euro.

Demn de luat în seamă este și rezultatul Volvo Cars, această companie deținută de chinezii de la Zhejiang Geely Holding reușind să obțină un profit impresionant în ciuda unor vânzări reduse. Astfel, deși a livrat clienților doar ceva mai mult de 615.100 de mașini și a avut o cifră de afaceri de 31 miliarde de euro, Volvo Car a obținut un profit net de 1,6 miliarde de euro, peste cele ale Renault, de exemplu, care a comercializat 2,05 milioane de mașini.

Grosier, fără pretenția de a reflecta un indicator financiar pentru că în calcul intră și activități care nu au legătură strict cu asamblarea și vânzarea mașinilor, se poate observa că BMW a realizat un profit mediu de circa 7.750 de euro pentru fiecare automobil vândut, Mercedes-Benz de 6.040 euro/vehicul, Stellantis de 2.790 euro/vehicul, iar Volkswagen de „doar” 1.860 euro/vehicul.

Grupul BMW comercializează mașini cu mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce, în timp ce Mercedes-Benz are diviziile Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans și smart, Stellantis are cea mai mare „colecție” de branduri – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM și Vauxhall, iar Volkswagen controlează mărcile Audi, Bentley, Cupra, Ducati, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen și Volkswagen Commercial Vehicles.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top