Anticipând intenţiile statului, Ford România a lansat un program special de vânzări, dedicat clienţilor cu posibilităţi financiare moderate.
Ford a conceput un program propriu de finanţare pentru automobile noi, pentru a veni astfel în întâmpinarea clienţilor din ce în ce mai atenţi în momentul achiziţionării unui autoturism. Botezat ˝Prima Maşină˝ de la Ford acesta se aplică în cazul mai multor modele din portofoliul mărcii: Ka, Fiesta, B-MAX, Focus şi Tourneo Courier.
Ofertele speciale sunt foarte avantajoase, modelelor ce se încadrează în acest program aplicându-li-se reduceri consistente. Spre exemplu, în cazul unui model Ford Fiesta echipat cu o motorizare de 1 litru Duratec, cu o putere maximă de 80 CP, transmisie manuală cu cinci rapoarte şi echipare Trend, al cărei preţ iniţial de listă era de 12.050 euro (TVA inclus), oferta prin programul Prima Maşină este de 10.550 euro (TVA inclus). Se observă deci că discutăm de o reducere în adevăratul sens al cuvântului.
KA
Cel mai mic model din gama Ford este înrudit cu modelul retro al lui Fiat, celebrul 500. Ținuta de drum este, însă, net superioară, platforma tehnică și caroseria fiind modificate pentru reducerea greutății și creșterea rigidității. Designul este și el complet nou, împrumutând de la frații mai mari filozofia de succes kinetic. Principalul atu al lui Ka este oferta de spațiu bună pentru acest segment, mai ales la nivelul capului. Cu 224 l, portbagajul este și el neobișnuit de încăpător. Mezinul Ford vine cu o caroserie în trei uși și o motorizare aspirată de 1.2 litri și 69 CP pe benzină, o soluție fiabilă și economică ce se mulțumeste cu numai 4,9 l de benzină la fiecare sută de km. În programul Prima Mașina de la Ford, varianta de echipare Trend primește un discount special de 1.550 euro. Astfel, pentru numai 8.150 euro, clienții primesc geamuri electrice, airbaguri frontale și laterale, închidere centralizată cu telecomandă, computer de bord.
FIESTA 1.0
Puține mașini au o istorie la fel de vastă precum Fiesta. Ajuns la cea de-a șaptea generație, modelul s-a impus rapid drept referința dinamică a clasei mici. Faceliftul operat în 2013 a adus un design mai agresiv și sisteme de siguranță și asistență de ultimă oră, de la Active City Stop la sistemul de control parental MyKey și cel de infotainment SYNC, cu comenzi vocale și funcție de apelare a numărului de urgență 112, în cazul unui accident. Prin „Prima Mașină”, Fiesta Trend 1.0 în 3 uși are un preț de 10.550 euro, discountul fiind semnificativ: 1500 euro. Sub capotă regăsim un motor aspirat de un litru și 80 CP, creditat cu un consum mediu de 4,6 l/100 km. Echiparea de serie include șapte airbaguri, MyKey, geamuri electrice și închidere centralizată.
B-MAX
Ford revoluționează conceptul de monovolum de clasa mică. Produs în România, la Craiova, B-Max este unic, oferind un nivel de flexibilitate neegalat de niciunul dintre rivalii săi direcți. Ușile posterioare culisante apar în premieră la un model din acest segment, în vreme ce absența montantului central, camuflat în rama portierelor, asigură o suprafață de acces fără precedent. Volumul portbagajului variaza între 320 si 1.400 l. Pentru a intra în programul “Prima Mașina” de la Ford, B-Max primește un discount în valoare de 1.950 euro și un preț de 12.700 euro. Motorul este celebrul turbo EcoBoost de 1 litru cu 100 CP, însoțit în cazul echipării Trend de dotări precum patru geamuri electrice, podea portbagaj variabilă sau computer de bord.
FOCUS
Ford Focus, cea mai vândută mașină din lume în 2013, s-a înnoit anul trecut, cu motoare diesel și pe benzină de 1,5 litri si sisteme de asistență revoluționare. Focus este primul model Ford care oferă Perpendicular Parking, o nouă tehnologie de parcare automată cu spatele. Tot în premieră sunt introduse și sistemele Cross Traffic Alert – avertizare la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare, respectiv Park-Out Assist – asistent la părăsirea unui spațiu de parcare paralelă. Îndelung premiatul motor EcoBoost pe benzină este vedeta programului național “Prima Mașină” de la Ford. Reducerea aferentă de 2.450 euro transformă Focus 1.0 EcoBoost 100 CP Trend cu cinci uși în cea mai ieftină versiune din gamă. Cotată la 14.000 euro, aceasta vine echipată cu aer condiționat, radio CD cu USB, comenzi audio pe volan, airbag genunchi, scaune confort etc.).
TOURNEO COURIER
Ford Tourneo Courier este un hibrid interesant între conceptul de monovolum compact și cel de utilitară ușoară. Mezinul gamei Tourneo răspunde nevoilor cotidiene ale adevăraților profesioniști și promite suficient spaţiu pentru membrii familiei sau pentru încărcătura pe care trebuie să o transporte. Ușile culisante standard permit încărcarea obiectelor voluminoase din lateral sau montarea facilă a unui scaun pentru copii în spații inguste.
Prețul este un alt atu al lui Tourneo Courier. Cu atât mai mult în programul Prima Mașină de la Ford, care aduce un preț promoțional de 12.950 euro (discount 1.938 euro). Echiparea de serie e bogată şi cuprinde aer condiționat, cheie pliabilă, faruri de ceață, tempomat, podea portbagaj variabilă, geamuri cu tentă fumurie și Radio CD cu Bluetooth și comenzi pe volan etc.