Progres timid

Europa este încă în expectativă în ceea ce privește propulsiile alternative. Anul trecut s-au vândut 222.000 unități (+14%), comparativ cu 507.000 unități în China (+53%). Așadar, boom-ul electric mult trâmbițat este încă departe.

De ce o creștere de doar 14%?

Pentru că:

– majoritatea potențialilor clienți din Europa au așteptat apariția noilor baterii care oferă acum o autonomie mai atractivă pentru modelele electrice.
– gama de modele pur electrice de volum este în continuare destul de restrânsă și concentrată la doar câteva mărci (VW, Renault, Nissan, Kia, smart) – unele state europene au redus suportul financiar pentru plug-in hibride și hibride

– oferta de modele de volum plug-in hibride este mică, cele premium fiind foarte scumpe. Surpriza vine de la Kia cu Niro Plug-In Hybrid dar așteptam astfel de modele de la Ford, Opel, PSA sau FCA.

La orizont, se pare că boom-ul estimat de mulți analiști se va petrece în jurul lui 2020 când este așteptată o întreagă generație de modele electrice în special, care promit autonomii de 5-600 km, comparabile cu ale motoarelor pe benzină actuale și o scădere a prețului pe măsura creșterii producției la noile baterii. Prețul ridicat este în continuare un obstacol în calea democratizării mașinii electrice, vânzările fiind încă foarte mult influențate de programele oferite de diverse state care în multe cazuri nu au continuitate și conduc la o volatilizare a pieței. De asemenea, Tesla, care are un rol crucial în promovarea fenomenului electric, a dovedit că trecerea de la producția de 20.000 unități pe an la cea de 500.000 unități este un proces mult mai complicat căruia, cel puțin pentru moment, nu i-au găsit rezolvare. Mult trâmbițatul Tesla Model 3 va veni oficial în Europa abia în vara lui 2018 dar nimeni nu garantează că planurile inițiale se vor respecta. Până atunci, Mercedes ne transmite un semnal că dieselul nu a murit. Cel puțin în clasele de lux, unde sistemele moderne și scumpe de depoluare nu influențează prea mult prețul final, Mercedes a dovedit că există destule rezerve de tehnologie pentru a construi un diesel curat.

Adaugati comentariu