Proiecte secrete: Renault Kadjar 2021

Înainte de a concura cu Peugeot 3008, Renault Kadjar are și o competiție internă cu vărul Nissan Qashqai. Pentru a avea mai mult succes, viitorul Kadjar va adopta un stil mai dinamic și mai sportiv,  un interior mai elegant și mai multe opțiuni high-tech.

Foto: Quattroruote

Renault continuă să modernizeze gama de SUV-uri după ce în toamna trecută a lansat noul Captur, iar la începutul acestui an a operat un facelift la Koleos.

Acum, atenția se îndreaptă spre SUV-ul compact lansat în primăvara lui 2015 și faceliftat în 2018. Marketingul de la Renault se aștepta la vânzări mai bune însă asta nu înseamnă că Kadjar nu a performat, clasându-se totuși printre SUV-urile compacte care au depășit 100.000 unități vândute pe an.

Dacă însă comparăm aceste cifre cu cele ale lui Nissan Qashqai, vărul de Alianță, înțelegem de ce oficialii de la Renault nu sunt mulțumiți. Încă de la lansare, din 2014, Qashqai s-a vândut în fiecare an în peste 200.000 unități în Europa, iar din urmă a venit și Peugeot 3008 care anul trecut l-a întrecut și pe Qashqai  având peste 240.000 unități vândute în 2019.

Viitorul Kadjar va fi construit tot pe platforma CMF ca și vărul Qashqai deși după demiterea lui Ghosn relațiile dintre Nissan și Renault s-au răcit. Totuși, cele două companii vor continua să dezvolte împreună proiecte strategice cum este și cazul lui Captur și Juke.

Noul Qashqai se va prezenta la finalul acestui an în timp ce a doua generație Kadjar va debuta în 2021 și va fi o mașină complet nouă.

La exterior, noul Kadjar va adopta linia fratelui mai mic Captur care este lider în segmentul de clasă mică în sensul că farurile și stopurile vor primi semnătura luminoasă în forma literei C de la Captur. Lungimea va rămâne neschimbată de 4,50 metri, doar viitorul Qashqai urmând să crească în dimensiuni, de la 4,39 metri în prezent la 4,50 metri.

Marea schimbare este așteptată la interior unde calitatea percepută nu este la nivelul lui Peugeot 3008 și a lui Qashqai, ultimul oferind materiale mai bune pentru un surplus de preț de doar câteva sute de euro. Chiar și noul Captur are un interior mai elegant decât Kadjar așa că viitoarea generație a SUV-ului compact va veni cu materiale mai bune, o calitate percepută superioară și un sistem multimedia nou care renunță la ecranul încastrat în bord în favoarea unuia de tip portret ca la Megane.

În schimb, nu va fi aproape nicio revoluție la gama de motoare deoarece acestea sunt aproape noi. Kadjar se va baza pe motorul turbo pe benzină de 1,3 litri cu 140 și 160 CP dar și pe noul diesel de 1,7 litri de 150 CP. Nu este clar dacă va mai fi oferit în continuare și dieselul de 1,5 litri și 115 CP sau se va renunța la el și va fi înlocuit cu o versiune cu aceeași putere a dieselului de 1,7 litri conform informațiilor de la colegii noștri de la Quattroruote.

Deși pentru unele modele tracțiunea integrală nu joacă niciun rol, vezi cazul Peugeot 3008, Kadjar va oferi această opțiune pentru diesel și eventual pentru versiunea mai puternică a motorului turbo de 1,3 litri.

O noutate importantă în domeniul propulsiei va fi în direcția electrificării. Kadjar ar putea primi noile sisteme full hybrid E-Tech de la Clio (un motor aspirat de 1,6 litri și un motor electric pentru un total de 140 CP) sau Plug-In Hybrid de la Captur (un motor aspirat de 1,6 litri combinat cu două motoare electrice pentru un total de 160 CP). Un model full electric nu este în plan, Renault fiind adeptul dezvoltării unei platforme separate pentru propulsia full electrică.

Stadiul actual Al Alianței 

Mai multe sinergii

După scandalul Ghosn, Alianța a dat un semnal puternic de unitate la întâlnirea Consiliului de conducere Renault-Nissan-Mitsubishi de la Yokohama, Japonia (în fotografie Makoto Uchida, Clotilde Delbos, Jean Dominique Sénard, Osamu Masuko, Hadi Zablit). Cu această ocazie a fost confirmat programul anunțat în noiembrie 2019 care permite fiecărui partener să își îmbunătățească competitivitatea și profitabilitatea în contextul dificil al trecerii la propulsia electrică. Asta înseamnă că până la anunțarea planului strategic pe termen mediu al celor trei mărci care va avea loc în luna mai, se va accentua și mai mult cooperarea și schimbul de componente. În același timp fiecare marcă va deveni responsabilă pentru o regiune: Nissan pentru China, Renault pentru Europa și Mitsubishi pentru Asia de Sud-Est.

Adaugati comentariu