Raliul Dakar 2015

An de an, şampania unui nou început de sezon în lumea motorsportului este desfăcută la Raliul Dakar. După cum era de aşteptat, ediţia 2015 ne-a oferit spectacol din plin. Mai mult, României i-a adus şi un superb loc I la Moto.

Dacă lumea, în general, încearcă să-şi aleagă destinaţii cât mai frumoase şi ofertante pentru trecerile dintre ani, unii nebuni aleg aceeaşi perioadă pentru a participa la cel mai spectaculos şi, probabil, cel mai dur rally raid din lume. Raliul Dakar, ce are de câţiva ani drept loc de joacă sudul continentului American, a stârnit încă o dată un interes imens. 13 probe speciale, peste 9.000 de kilometri alergaţi prin Argentina, Chile şi Bolivia, totul cu un singur scop: depăşirea propriilor limite.

Categoria Auto a fost, pentru al patrulea an consecutiv, o afacere a celor de la MINI. Asta în ciuda faptului că Peugeot a revenit în competiţia în care are o tradiţie respectabilă. Doar că pariul lor, 2008 DKR, un vehicul cu o soluţie constructivă atipică pentru lumea rally raid-ului (o singură punte motoare, cea spate) şi-a arătat limitele şi a clacat în faţa armadei MINI; chiar dacă linia de piloţi afişată de Peugeot a fost impresionantă: Carlos Sainz, Cyril Despres şi Stephane Peterhansel. La final laurii au poposit la gâtul lui Nasser Al-Attiyah, pilotul privat din Qatar fiind urmat de Giniel de Villiers (Toyota Hilux) şi de Krzysztof Holowczyc (MINI ALL4 Racing).

La Moto a fost ediţia lui Marc Coma (Spania, KTM), care a fost urmat de Paulo Gonçalves (Honda) şi de alt pilot KTM – Toby Price. Categoria Quad-urilor a fost câştigată de polonezul Rafal Sonik (Yamaha), urmat pe podium de Jeremias Gonzales Feriolis (Yamaha) şi de Walter Nosiglia (Honda). Cel mai performant şi rapid camion a fost indestructibilul Kamaz, legenda din Rusia acaparând podiumul în ordinea Ayrat Mardeev, Eduard Nikolaev şi Andrey Karginov.

Cea mai frumoasă performanţă pentru noi, românii, este cea reuşită de Emanuel Gyenes. Pentru a doua oară în cariera sa animată, cel mai bun moto-sportiv român din istorie a câştigat categoria Maraton (a fost obligat să folosească un singur motor pe toată durata concursului). Felicitări, Mani! Eşti mare!

Radu Guramulta

Leave a Comment

*

Colectionarii de machete merg la Timisoara pe 20 decembrie

Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…

4 ore

Comisia Europeană a decis ca mașinile noi cu motoare cu ardere internă să poată fi comercializate și după 2035

Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…

o zi

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…

2 zile

AFM anunță o nouă sesiunea a programului Rabla între 16 și 31 decembrie

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…

3 zile

Mașinile electrice mici, cu componente europene, ar putea beneficia de avantaje

În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…

3 zile

Lotus Esprit V8 renaște în varianta restomod Encor Series 1

Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…

3 zile