Raliuri: Cupa Dacia – Retrospectiva ediției 2019

Cupa DACIA 2019

Cea de-a 13-a ediție a competiției monomarcă Cupa DACIA a fost marcată de mai multe răsturnări de situație în clasamentul general, unde nu mai puțin de patru piloți și-au adjudecat victorii de-a lungul sezonului care a inlcus opt etape în 2019. 

Material realizat pentru Motorsport Magazin 2020 de Cristiana Oprea; Foto: organizator Cupa Dacia

Prima confruntare- multe abandonuri

Un total de 19 echipaje distincte au ales să concureze în Cupa DACIA și în Campionatul Național de Raliuri, opt dintre acestea având piloți debutanți care au luat astfel startul în motorsport la nivel național.

Prima etapă a sezonului a readus în calendar spectaculoasa probă Transfăgărășan prin Raliul Argeșului, etapă care a înregistrat și cele mai multe abandonuri – cinci echipaje – dar și un podium neașteptat.

Favoritul pentru titlul Cupei DACIA 2019 era chiar vicecampionul ediției anterioare, juniorul Andrei Mitre, care a ieșit însă în decor chiar de la shakedown, lăsându-i cale liberă către victorie lui Cristi Sugar. Acesta împreună cu copilotul Vlad Colceriu au demonstrat un ritm extrem de competitiv încă de la primul contact cu Sandero.

Cupa DACIA 2019
Cupa DACIA 2019 – Raliul Argeșului

Primul podium general al calendarului a mai adus o surpriză, Cristiana Oprea și Diana Hațegan au terminat raliul pe locul 2, devenind astfel primul echipaj feminin care încheie pe podiumul general o etapă a Cupei DACIA în toți cei 13 ani de istorie a competiției monomarcă.

Pe ultima treaptă a podiumului etapei au urcat Horea Balea și Mihai Luncan, debutanți, aflați la primul raliu și care au surprins printr-un ritm rapid, pe care l-au confirmat de-a lungul sezonului cu alte două victorii în clasamentul dedicat debutanților și două locuri 2 în clasamentul general al cupei.

Suprinze pe macadam

Trecerea pe macadam a bifat noi surprize, când ieșenii Bogdan Gheorghiu și Andrei Pintilii s-au impus vehement după abandonul de la Argeș, cu două victorii consecutive la Arad și apoi la Bacău, în timp ce Mitre și Sugar au abandonat. Tot două victorii consecutive au reușit și echipajul Vlad Răducanu- Laurențiu Mandu în clasamentul dedicat debutanților.

Cupa DACIA 2019

Din punct de vedere matematic, ca urmare a regulii n-2 (se scad două cele mai slabe rezultate din numărul total de etape al sezonului) ce s-a aplicat la clasamentele finale din 2019, Raliul Harghitei l-ar fi putut face pe Gheorghiu campion al Cupei DACIA 2019, însă o ieșire în decor pe proba regină „Lueta” i-a lăsat cale liberă lui Mitre.

Juniorul a reintrat astfel în lupta pentru titlul cupei, odată cu prima victorie din 2019. Sugar a început să recupereze punctele pierdute odată cu victoria pe probele de la Raliul Sibiului, lăsând astfel o stare de suspans peste clasamente înaintea vacanței de vară.

Pentru unii mumă…

Echipajele s-au întors cu forțe proaspete în septembrie pe macadamul de la Iași, unde surpriza a fost victoria lui Dragoș Popa, care a reușit să se impună în fața lui Mitre și să demonstreze că a reușit să se împrietenească cu al său Sandero 0.9 TCe.

Cupa DACIA 2019
Cupa DACIA 2019 – Raliul Iașului

Deși a fost declarată suprafața de concurs preferată a pilotului Sugar, această penultimă etapă de macadam a continuat clar șirul de ghinioane cu un nou abandon pentru tânărul echipaj.

Și Bogdan Gheorghiu a fost urmărit de ghinion, cu trei abandonuri consecutive începând cu Raliul Iașului până la finalul sezonului.

O pană de cauciuc i-a luat puncte importante lui Mitre la Transilvania Rally, unde victoria și-a adjudecat-o din nou Sugar. La această penultimă etapă a sezonului revelația a fost însă pilotul debutant Radu Benea, care a terminat raliul pe locul 2 general Cupa DACIA, după doar două raliuri cu Sandero.

Finala campionatului i-a găsit pe cei doi pretendenți la titlu – Mitre și Sugar – la doar 2 puncte distanță, o diferență nesemnificativă care a însemnat că titlul Cupei DACIA s-a jucat pe probele de macadam de la Raliul Brașovului. În final, titlul Cupa DACIA 2019 a fost adjudecat de echipajul Cristi Sugar-Vlad Colceriu, urmați pe doi de Andrei Mitre și Robert Maior și pe trei de debutanții Vlad Răducanu-Laurențiu Mandu, aceștia din urmă fiind și câștigătorii titlului Cupa DACIA la debutanți 2019 după o luptă frumoasă dusă cu Horea Balea-Mihai Luncan.

Cupa DACIA 2019

Alte prezențe constante în 2019 au fost echipajele Silviu Procopiu-Mihai Stanciu și Dan Albuț-Cristian Bala, care au crescut ritmul față de sezonul anterior și au reușit performanțe mai bune în clasamentele competiției, în timp ce debutanții Artur Luca/Mihai Căpeț și Florian Popescu au terminat sezonul pe locul 3, respectiv 4 în clasamentul dedicat începătorilor.

„Trofeul Logan”

„Trofeul Logan”, mult mai puțin disputat în 2019, i-a revenit lui Florian Popescu, majoritatea concurenților alegând noul model Sandero 0.9 TCe în defavoarea „bătrânului” Logan 1.6 MPi.

Interesul crescut pentru Sandero s-a datorat și fondului de premii de 2000 de euro disponibil la fiecare etapă, care a fost posibil mulțumită partenerului principal Romgaz și partenerilor Dacia Finance, Yato și Bosch Service.

Cupa DACIA 2019

Cupa DACIA 2020 păstrează valorile demonstrate până acum și își propune să continue seria tinerilor piloți talentați care au luat astfel startul în motorsport, păstrând fondul de premii și beneficiile competiției monomarcă.

Pe plan tehnic, modelul Sandero a avut suferit încă de la mijlocul sezonului 2019 o serie de îmbunătățiri, însă cea mai importantă noutate pentru sezonul 2020 este noua electronică, care este 100% reconstruită pe calculatoare de competiție e-Race, cu sprijinul Privtech Engineering Franța (https://www.privtech.fr)

George Grigorescu, fondatorul și organizatorul Cupei DACIA, este optimist în ceea ce privește viitorul acestei competiții monomarcă:

Aerul de întinerire din 2019 a Cupei DACIA are toate ingredientele să continue și în 2020. Așteptăm întăriri din partea unor parteneri noi, pe lângă cei din 2019 care vor continua și în 2020. Pe plan tehnic, noutățile pentru Sandero Evo vor fi disponibile încă de la începutul sezonului pentru toți concurenții, permițând performanțe superioare pentru lupta în clasa RC5: calculatoare e-Race, autoblocant Quaife, frână spate pe discuri și intercooler cu waterspray.” George Grigorescu

Podiumuri Cupa DACIA 2019

Cupa DACIA 2019Clasament general final:

  1. Cristi Sugar/Vlad Colceriu – 170p
  2. Andrei Mitre/Robert Maior – 162p
  3. Vlad Răducanu/Laurențiu Mandu – 125.4p

 

Clasament debutanți final:

  1. Vlad Răducanu/Laurențiu Mandu – 192p
  2. Horea Balea/Mihai Luncan – 149.2p
  3. Artur Luca/Mihai Căpeț – 147.4p

 

 

Pe aceeași temă te-ar mai putea interesa și:

Opel Corsa-e Rally – primul automobil electric 100% pentru raliuri – Cupa ADAC Germania

Skoda Motorsport – Un an pentru istorie 

M- Sport a prezentat noul Fiesta Rally 4

 

Adaugati comentariu