Pregătirea pentru producția de serie a noului Range Rover Electric a ajuns la ultimele faze de testare. Astfel, prototipurile au parcurs peste 72.000 km de teste în condiții hibernale.
Britanicii de la Land Rover se pregătesc pentru lansarea versiunii lor de lux fără emisii. Range Rover Electric este testat intensiv la temperaturi negative, ajungând în ultimele faze premergătoare lansării în producție.
În total, 72.000 km au fost parcurși pe trasee terestre și lacuri înghețate. Toate testele su fost realizate în nordul Europei. În special pe oglinda înghețată a lacurilor, inginerii au putut ajusta sistemul de conducere cu o singură pedală pe suprafețe alunecoase și comportamentul dinamic pe gheață. Dar, dincolo de acestea, alta a fost ținta principală a inginerilor din Arjeplog, Suedia. Tehnologia ThermAssist, care se ocupă de gestionarea termică, reduce consumul de energie cu până la 40% și funcționează până la -10 grade C. Aceasta recuperează căldura, folosind-o pentru a încălzi sistemul de propulsie și habitaclul.
Ce „ascunde” Range Rover Electric
Viitorul model va fi echipat cu o platformă la 800 V care are în centru o baterie de 117 kWh, formată din 344 celule prismatice plasate pe două niveluri. Alte detalii tehnice nu au fost relevate, dar conaționalii de la Top Gear au scris că cele două motoare electrice vor dezvolta 550 CP și 849 Nm.
Sistemul de conducere fără folosirea frânei va funcționa în tandem cu cel al tracțiunii integrale. Astfel, puntea spate poate primi între 0 și 100% din cuplu, sistemul putând reacționa la pierderea de aderență în 50 de milisecunde, de 100 de ori mai repede decât un sistem clasic de motor cu aprindere. Fără să atingi frâna, sistemul One Pedal poate opri complet mașina, activând asistentul de pornire din rampă. Astfel, șoferul își poate continua călătoria fără să atingă frâna.
Pe parcursul testelor Range Rover Electric a trecut inclusiv rampe înclinate la 28 de grade și porțiuni înclinate lateral la 17 grade.