Range Rover vine în 2021 mai ușor și pregătit să se bată cu Rolls-Royce Cullinan

Range Rover SVAutobiography

Viitoarea generație Range Rover sosește în 2021, într-un segment al SUV-urilor de lux dominat de Bentley Bentayga și Rolls-Royce Cullinan și în care sunt așteptate să-și confirme prezența BMW X8 și Audi Q9.

Cu o platformă care îi asigură o greutate redusă și cu tehnologii moderne, SUV-ul vine pregătit să concureze cu actualii lideri ai clasei.

Viitorul Range Rover va fi construit pe platforma din aluminiu Modular Longitudinal Architecture (MLA), care va înlocui structura actuală D7u. Toate modelele viitoare Jaguar Land Rover vor avea la bază versatila platformă MLA, primind astfel automat o reducere semnificativă a greutății. Este, cu siguranță, o dietă binevenită, din moment ce actualul vârf de gamă SVAutobiography cântărește aproximativ 2.600 de kilograme, ceea ce îl face mai greu ca Bentayga de la Bentley, cu al său motor W12, cu aproape 170 de kilograme.

Platforma poate primi și propulsii electrice, alături de sistemele hibride și de cele convenționale, pe benzină și diesel. Constructorul britanic va profita de versatilitatea MLA pentru a include în portofoliul său și modele EV, dar și versiuni electrice ale actualelor modele.

Test drive Range Rover Velar – noul star

Sunt șanse mici – scriu britanicii de la Autocar – ca unitățile diesel V6 de 3.0 litri și V8 de 4.4 litri, dar și cele pe benzină V8 de 5.0 litri și V8 de 3.0 litri să rămână în gamă. Acestea vor fi înlocuite de sisteme noi de propoulsie, care integrează motoare Ingenium cu șase cilindri în linie și sisteme cu tehnologie micro-hibridă de 48 de volți, care vor asigura consum și emisii reduse.

SUV-ul își va păstra în mare proporțiile, dar și elementele tipice de design, însă va primi o abordare mai modernă. Se vor regăsi la bord tehnologii avansate de asistență și siguranță. Range Rover plănuiește să integreze și sistemul Touch Pro Duo, cu cele două ecrane de 10 inci, cu care vine echipat Velar. Mașina va beneficia și de funcții de rulare semi-autonomă, care pot fi active inclusiv în off-road.

Cea de-a cincea generație Range Rover ar trebui să ajungă pe piață în 2021.

 

Foto: Range Rover SVAutobiography.

Adaugati comentariu