Relația dealeri auto – clienți, afectată de întârzierea livrărilor

Potrivit unui studiu, livrările întârziate de mașini cauzate de lipsa unor componente sau de problemele de logistică, afectează în special reputația dealerilor auto.
Dealer auto comerciant mașini showroom piața auto 1 dealeri înmatriculări

Un studiu realizat de compania de finanțare Close Brothers Motor Finance (CBMF) în Marea Britanie arată că dealerii, interfața dintre clienți și producătorii auto, au cel mai mult de suferit din cauza întârzierii livrărilor de mașini noi.

„Cel mai greu lucru pentru noi astăzi este că ne pierdem prestanța în fața unui client pentru că nu putem comunica exact cu privire la termene, configurații”, susține Jean-Paul Lempereur, președinte al grupului CMFB, companie care asigură finanțare pentru vehicule, dar îndeplinește și rolul de dealer auto.

Conform publicației franceze L`Argus, dealerii europeni, care se confruntă de luni bune cu întârzieri în livrarea mașinilor noi, se află în prima linie a relației cu clienții și, pentru că, de multe ori, se află în imposibilitatea de a discuta cu exactitate despre termene de livrare sau alte condiții contractuale, au nevoie de mult tact pentru a nu pierde cumpărători.

Imaginea distribuitorilor de mașini este așadar deteriorată, uneori chiar mai mult decât cea a mărcilor/producătorilor dacă dăm crezare studiului realizat în Marea Britanie de Close Brothers Motor Finance.

În timp ce două treimi (66%) dintre consumatorii care se gândesc să cumpere o mașină nouă recunosc că înțeleg dificultățile întâmpinate de induatria auto, aproape jumătate (48%) dintre cei chestionați consideră că întârzierile au un impact negativ asupra percepției lor despre dealerii de mașini cu care intră în contact. Totodată, circa 46% spun că termenele lungi de livrare le afectează percepția față de anumite mărci de mașini.

„Din păcate, întârzierile inevitabile din lanțul de aprovizionare elimină o parte importantă din «magia» procesului de cumpărare a unei mașini. Deși nu este vina lor, dealerii se confruntă cu cele mai mari provocări”, consideră Lisa Watson, director de vânzări la CBMF.

Studiul citat arată și că două treimi dintre clienți (64%) nu doresc să aștepte mai mult de 12 luni pentru primirea unei mașini noi, iar șase din zece cumpărători (59%) consideră că întârzierile le estompează plăcerea de a cumpăra o mașină nouă.

În Regatul Unit, ca și în alte state europene, anumite vehicule foarte populare pot fi achiziționate doar la pachet cu acceptarea unui termen de livrare de peste douăsprezece luni. Sondajul CBMF relevă și că mai mult de jumătate (54%) dintre potențialii clienți preferă să aștepte până când problemele industriei auto se rezolvă înainte de comanda o nouă mașină.

Ca și în Marea Britanie, Franța sau România, timpul de livrare al mașinilor noi comandate de germani s-a majorat substanțial. Un alt studiu, realizat de Carwow și Automobilwoche arăta, în luna mai a acestui an că, în cazul mașinilor electrice, clienții germani așteaptă între trei și 18 luni.

În acest context, odată cu prezentarea rezultatelor financiare pentru primul semestru din 2022, mai mulți producători auto au anunțat o scădere a ritmului de primire a noilor comenzi.

Adaugati comentariu