La câteva săptămâni după restilizarea lui Espace, Renault prezintă și actualizarea lui Austral, SUV-ul de segment C care a debutat în 2022. Noutățile se referă în principal la exterior, partea frontală moștenind sentimentul familiar al celorlalte modele ale producătorului francez, în special al SUV-ului cu șapte locuri. La interior au fost îmbunătățite tapițeria scaunelor și dotările standard. În ceea ce privește motorizările, mild hybridul de 160 CP și full hybridul E-Tech de 200 CP au rămas în gamă, în timp ce mild hybridul de 130 CP a fost eliminat. Produs la uzina spaniolă din Palencia, noul Renault Rafale va fi disponibil în echipările Evolution, Techno și Esprit Alpine, iar comercializarea în România va începe la vară.
Design
Noutățile stilistice ale Australului sunt concentrate în principal în partea frontală. Blocurile optice și semnătura luminoasă s-au schimbat, la fel ca și designul barei de protecție (care include lumini de zi în forma unei jumătăți de diamant) și al capotei, în vreme ce motivul noii grile este compus dintr-o serie de mici romburi în relief. În spate, liniile părții superioare a hayonului au fost revizuite, în timp ce blocurile optice reiau stilul celor de la noul Espace, elementele luminoase amintind de puzzle-urile chinezești tangram.
La fel ca la Espace, în partea inferioară a flancului au fost introduse lamele subțiri de culoare neagră lucioasă, pentru a proteja aripile din spate de pietriș. Caroseria este disponibilă în noile nuanțe Ultramarine Blue și Satin Pearl White, în plus față de cele deja existente în gamă, respectiv Gloss Schist Grey, Starry Black, Pearl White și Flame Red. Satin Schist Grey și Satin Pearl White sunt disponibile doar pentru echiparea Esprit Alpine. Finisajul bicolor, cu plafon Starry Black, s-a dovedit foarte apreciat, și este disponibil începând cu echiparea Techno.
Interior
Habitaclul a rămas în mare parte neschimbat, deși designul scaunelor s-a modificat, oferind un suport lateral și un sprijin mai bun pentru umeri. Noua tapițerie, numită Egée, fabricată din 98% materiale reciclate, este disponibilă în echipările Evolution și Techno. Izolarea fonică a fost îmbunătățită datorită noilor garnituri de etanșare a portierelor, fluxului de aer optimizat în jurul oglinzilor retrovizoare, geamurilor laminate ale portierelor din față (la Esprit Alpine) și suporturilor revizuite ale motorului.
Bancheta culisează 16 cm și oferă până la 27 cm pentru genunchi, iar spătarele sale pot fi înclinate în trei poziții. Capacitatea portbagajului (accesat prin intermediul hayonului cu deschidere electrică) variază în funcție de tipul motorului: 555–1761 litri pentru versiunea mild hybrid, 527–1736 pentru full hybrid.
Tehnologie
La bordul Australului se află în continuare sistemul OpenR cu două ecrane, de 12 inchi pentru instrumentarul digital și de 9 sau 12,3 pentru infotainment, în funcție de versiune. Interfața sistemului multimedia s-a schimbat, oferind standard conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Recunoașterea facială a șoferului, deja introdusă la Espace-ul restilizat, își face debutul în noul Austral, datorită unei camere din montantul frontal, care îi permite șoferului să aleagă setările profilului său (poziția scaunului și a oglinzilor, aplicații și posturi radio în sistemul de infotainment).
Propulsie
Mild hybridul de 130 CP dispare din gama de motorizări a noului Renault Austral, în timp ce mild hybridul de 160 CP rămâne, cu un turbo de 1,3 litri, cu injecție directă de benzină cuplat la o transmisie cu variație continuă. Consumul declarat este de 6,2 litri la 100 km. Confirmat în schimb este full hybridul E-Tech de 200 CP cuplat la o cutie multimodală, cu un nou software de management care îi face funcționarea mai lină. În acest caz, grupul motopropulsor este format din motorul 1.2 turbo cu benzină, de 130 CP și 205 Nm și două motoare electrice. Cel de 70 CP și 205 Nm e conectat la bateria de 2 kWh, iar cel de 34 CP și 50 Nm este un generator de înaltă tensiune (HSG), care pornește motorul termic și contribuie la fluidizarea schimbărilor cutiei de viteze automate. Consumul declarat e de 4,7 l/100 km.
Direcție integrală
Austral este echipat cu noua generație 4Control Advanced, care rotește roțile din spate foarte puțin în aceeași direcție cu roțile din față (până la 1 grad) la viteze mari sau în viraje la viteze de peste 50 km/h. La viteze mici, roțile din spate sunt rotite în direcția opusă cu până la 5 grade. Raza de bracare cu 4Control Advanced e de doar 10,1 metri, comparativ cu 11,2 în cazul direcției pe două roți.
La fel ca Espace-ul modernizat, noul Austral aduce o gamă extinsă de sisteme de asistență (32 în total), inclusiv conducere autonomă de nivel 2 și monitorizarea unghiului mort. De asemenea, pe volan există un buton My Safety Switch, pentru a activa setările principalelor sisteme de asistență (pornire/oprire, nivel de intervenție și claxon).









