De multe ori prea pragmatic, Renault are două „plăceri nevinovate“ în gamă: modele RenaultSport și acest elegant Laguna Coupe.
- Design exterior reusit
- echipare standard generoasa
- manevrabilitate buna gratie sistemului 4Control
- Latura dinamica modesta
- valori slabe de revanzare
Renault Laguna Coupe. Da, există așa ceva! E replica pe care m-am văzut nevoit s-o repet de câteva ori de-a lungul testului meu. Mi-am dat astfel seama că mă bucur de un model tratat prea superficial de românul interesat de piața auto.
N-am ascuns niciodată că sunt fan coupe și am asteptat cu interes întâlnirea cu Laguna (în versiunea facelift). Pentru simplul motiv că, încă din momentul apariției modelului, am apreciat prezența lui scenică, una cu puternic iz de coupe britanic. Dacă privit din exterior Laguna Coupe expiră eleganță prin toți porii, interiorul se ridică, de asemenea, la nivelul așteptărilor unui utilizator pretențios. Materiale de calitate, îmbinate cu atenție și finisate cu grijă. Scaune bine profilate, îmbrăcate în piele, cu sisteme de încălzire și de retragere electrică.
Odată apăsat butonul de pornire iei în primire 180 CP, via un agregat diesel de 2l. 400 Nm îți vor sta la dispoziție preț de aproape 1.000 rpm, imediat ce depăsești notația 2.000 de pe turometru, iar transmisia cu șase rapoarte este etajată inspirat, atât cât să-ți permită și reprize fâșnețe, dar și să-ți managerieze cu brio frecvența vizitelor la pompă. După 1.020 de km parcurși preponderent în mediul extraurban, dar fără a avea cea mai mică intenție de șofat eco, Laguna a consumat fix 64,9 litri de motorină, costurile de exploatare fiind mai mult decât onorabile.
Ca și ținută de drum, se evidențiază două aspecte. Cel lăudabil este sistemul de direcție integral, botezat 4Control, care permite și roților spate să vireze (într-un unghi redus) odată cu cele față. Rezultatele sunt evidente, traiectoria imprimată mașinii fiind foarte precisă, în special în virajele strânse.
Cu ce nu sunt împăcat în totalitate? Cu sistemul de suspensie, prea moale pentru un model desenat atât de fluid. Asemenea poziției la volan, parcă inginerii Renault au uitat că un model de așa factură se pretează să fie în primul rând dinamic, și abia apoi confortabil. Configurat fără restricții, depășește binișor 30.000 E, dar, mă întreb (retoric): nu-i corect ca eleganța, mai ales cea franceză, să aibă preț?
| Date tehnice: | Renault Laguna Coupe |
|---|---|
| Sasiu si caroserie | |
| Motorizare | 2.0 dCi |
| Nr. usi/locuri | 2/4 |
| Masa proprie/totala [kg] | 1539/2000 |
| Dimensiuni si capacitati | |
| Lung/lat/inalt [mm] | 4643/1810/1401 |
| Ampatament | |
| Volum portbagaj [l] | 425 () |
| Motor si transmisie | |
| Tip motor | 2.0 dCi |
| Combustibil | Motorina |
| Cilindree [cmc] | 1995 |
| Sistem alimentare | common rail |
| Putere max. [kW(CP)/rpm] | 132(180)/3750 |
| Cuplu max. [Nm/rpm] | 400/2000 |
| Cutie de viteze | Manuala/6 |
| Performante si consum | |
| Viteza maxima [km/h] | 223 |
| 0-100 km/h [s] | 8.5 |
| Consum urban/extra/mixt | 7.7/4.7/5.7 |
| Emisii CO2 [g/km] | 150 |













