Test drive Renault Megane GT dCI 165 EDC – În așteptarea lui Megane RS

Renault Megane GT dCI

În așteptarea noului Megane RS, Renault oferă o versiune intermediară GT, care dispune de direcție integrală și poate fi comandată cu două motorizări. Test cu dieselul de 165 CP. Foto: Adrian Cobzașu.

Renault a făcut o mutare inteligentă la noua generație Megane oferind o serie intermediară între modelele convenționale și viitorul RS. Se numește GT și, dacă vreți, este într-un fel similar gamei MPerformance de la BMW, plasată între modelele normale și M-uri.

Renault Megane GT dCI
Direcția integrală aduce un plus substanțial de aderență și reduce subvirarea. Megane GT are și funcție de Launch Control.

Seria GT este disponibilă cu motoare turbo de 1,6 litri diesel și pe benzină cu 165, respectiv 205 CP combinate cu transmisii automate EDC cu dublu ambreiaj cu 6, respective 7 trepte. Noi am testat versiunea diesel. Marea particularitate a seriei GT este direcția integrală 4Control, la care, până la 80 km/h în modul Sport și până la 60 km/h în celelalte moduri, roțile spate se orientează cu un mic unghi opus față de cele față. Peste aceste limite, roțile spate se orientează în același sens cu cele față. Ca și la modelul normal, trenul de rulare se poate regla în modurile Neutral, Perso, Comfort și Sport (există un buton RS Drive dedicat) cu diferența că reglajele sunt altele, arcurile, amortizoarele, barele stabilizatoare și direcția fiind diferite la seria GT. Pe modul Sport, cursa direcției este cu 40% mai scurtă decât în cazul modelului conventional, favorizând o agilitate net superioară.

  • Aderență mai bună
  • Agilitate superioară
  • Direcție mai incisivă
  • Interior cu accente sport
  • Scaune superbe
  • Raport preț/dotări atractiv
  • Cutie EDC indecisă în domeniul de turații medii

Cum se conduce? În  oraș, în sensurile giratorii și la manevrele de parcare este reconfortant să constați că mașina are un diametru de bracaj mai mic decât o mașină cu direcție conevnțională, ceea ce este un aspect practic foarte important. În conducere sportivă, direcția mai scurtă contribuie la o agilitate și incisivitate net superioare, iar la viteze mai mari, roțile spate, care se rotesc cu 1-2 grade în același sens cu cele față, reduc mult subvirarea și îmbunătățesc net aderența. Megane GT nu are acea agresivitate a lui Clio RS dar aduce un feeling de RS fără a sacrifica însă practicalitatea și confortul de zi cu zi. Cutia cu dublu ambreiaj schimbă rapid și prompt la turații mai înalte dar în zona de turații medii este uneori indecisă. La drum întins este însă o alegere foarte bună pentru că permite un condus relaxat. Motorul bi-turbo diesel de 1,6 litri are mult cuplu, marea majoritate a lui fiind disponibilă aproape pe toată plaja de turație, iar prezența celei de-a doua turbine face uitat orice turbo lag.

La exterior, Megane GT are stil de RS cu jantele Magny Cours de 18 inch (500 euro), spoilerele mai agresive și eșapamentul dublu cromat în timp ce la interior scaunele scoică îmbrăcate în Alcantara (1.000 euro extra, incluse în pachetul Comfort Plus GT) sunt foarte apropiate de ce întâlnim la RS, iar calitatea este în evident progres față de vechea generație Megane.

Renault Megane GT dCI

Opțional, se poate comanda, ca și la modelul normal, sistemul multimedia de top cu display portret de 8,7 inch și sistem audio Bose pentru 1.000 euro. Prețul lui Megane GT 165 diesel pornește de la 24.100 euro și include navigație, climă automată, jante de 17 inch, faruri full LED și scaune încălzite la care se adaugă direcția 4Control și outfitul de RS. La acești bani se poate cumpăra doar un Golf 2.0 TDI Highline standard.

Verdict AutoExpert

Excelentă mutare de marketing și nu numai: Megane GT umple golul între modelele convenționale și RS și are personalitatea ei datorită direcției 4Control care oferă o agilitate și aderență net superioare. Iar interiorul aduce ca stil cu cel de la RS și justifică prețul cerut, foarte favorabil sub aspectul raportului preț/echipare.
DATE TEHNICE Renault
Megane GT DCI 165 EDC
Motor/ nr. cilindri turbodiesel
Cilindree (cmc)1.598
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)163/4.000
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)380/1.750
Transmisiefață
Cutie de viteze6 trepte, automată
L/l/h (mm)4.359/1.814/1.447
Ampatament (mm)2.67
Volum portbagaj (l)384-1.247
Masă la gol (kg)1.505
Acceleraţie 0-100 km/h (s)8,8
Viteză maximă (km/h)214
Consum mixt (l/100 km)4,6
Emisii CO2 (g/km)120
Preț (euro cu TVA) 24.1

Adaugati comentariu