Renault Trucks a desemnat cel mai eficient ECO-şofer al concursului “Optifuel Challenge”

Competiţia Renault Trucks Optifuel Challenge 2014 şi-a desemnat câştigătorii pentru România în urma finalei care s-a desfăşurat pe 31 iulie şi 1 august la Snagov. Din cei 172 de participanţi la etapele locale, 15 eco-şoferi s-au calificat în finală. Obiectivul acestora a fost să obţină cel mai scăzut consum posibil la volanul unui camion Renault T 460, din gama pentru distanţe lungi, echipat cu pachetul Fuel Eco şi încărcat cu 18 tone.

Unul dintre atributele cheie ale gamei Renault Truck T este economia de combustibil, atât de importantă pentru companii. Aerodinamica îmbunătăţită a cabinei şi lanţul cinematic optimizat au permis reducerea consumului pentru noul model cu până la 5% faţă de generaţia anterioară. În plus, modelul T este configurat pentru a integra OPTIFLEET, soluţia telematică de gestionare a flotei Renault Trucks care creşte profitabilitatea operaţională.

“Când am creat noua gamă de camioane Renault am avut ca obiectiv să le oferim clienţilor un instrument care să le protejeze afacerea printr-un management mai uşor al costurilor. Performanţele de consum obţinute de T 460 în cadrul competiţiei Optifuel Challenge în România demonstrează că ne-am atins acest obiectiv”, a declarat Ginel Trincă, Manager Vânzări Renault Trucks în România.

Optifuel Challenge este o competiţie internaţională organizată de Renault Trucks, dedicată condusului într-un regim eficient şi economic. Concursul este deja la cea de-a doua ediţie. Prima competiţie Optifuel Challenge a avut loc în 2012. Anul acesta s-au organizat 4 etape locale în România, între martie şi iunie, în Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Constanţa. Cei mai buni eco-şoferi s-au confruntat în finala desfăşurată săptămâna trecută la Snagov, al cărei câştigător a fost Florin Olteanu, reprezentant al companiei Costi Trans, care a obţinut un consum de doar 10,88 litri, în 38 minute. Acesta a fost premiat cu un voucher în valoare de 1.000 de euro, pe care îl poate folosi într-o reţea de aproximativ 45.000 de unităţi comerciale, şi cu un voucher de service de 800 de euro pentru compania pe care o reprezintă.

“Am luat în calcul toţi factorii: tipul de camion, încărcătura, condiţiile de vreme şi am reuşit să fiu cel mai eficient. Concurentul principal a fost stresul, iar al doilea a fost timpul limitat de condus. Dar am făcut echipă bună cu T 460 şi sunt foarte bucuros că am câştigat, cu atât mai mult, cu cât este a doua participare la un concurs de consum de acest gen”, a declarat Florin Olteanu.

Podiumul a fost completat de George Macovei, de la Transilv Expres şi de Şerban Moisan, de la compania Şerban Transporturi, care au câştigat de asemenea vouchere de cumpărături şi vouchere de service pentru companie. Totodată, primii trei clasaţi au fost recompensaţi cu produse de merchandising Renault Trucks. Câştigătorul, Florin Olteanu, va merge în Polonia, la un curs de pregătire pentru marea finală internaţională, care va avea loc în octombrie, în Franţa. În urma cursului din Polonia şoferul cel mai bine clasat va câştiga un T 460 pentru companie timp de 6 luni şi un voucher pentru cumpărături în valoare de 4.000 de euro, iar primul clasat de la marea finală internaţională va beneficia de un camion T 460 pentru 12 luni cu toate costurile incluse pentru compania sa şi de vouchere în valoare de 8.000 de euro pentru uz personal. Premiile se pot cumula. Astfel, în cazul în care câştigătorul din Polonia va obţine cel mai bun consum şi în Franţa va pleca acasă cu vouchere de 12.000 de euro şi camionul pentru 18 luni.

“Anul acesta ne-am bucurat de un număr mai mare de şoferi şi companii participante la Optifuel Challenge. Acest lucru ne arată că operatorii care deţin camioane conştientizează potenţialul foarte mare de reducere a consumului pe care îl prezintă noua gamă T”, a declarat Raluca Saman-Pitea, Brand Manager Renault Trucks în România.

În cadrul finalei concursului, şoferii au condus în condiţii reale de trafic pe un traseu de 42 km. Parametrul principal de departajare a fost cantitatea totală de combustibil consumat în mers pe acest traseu. Rezultatele şi timpul de condus au fost măsurate cu sistemul telematic Renault Trucks OPTIFLEET. Timpul alocat pentru traseul de la Snagov a fost de 39 de minute, iar în cazul în care un concurent depăşea acest timp ar fi fost descalificat. Pentru a simula cât mai fidel condiţiile reale de condus vehiculul a avut sistemul de aer condiţionat activ, radioul pornit, ştergătoarele pe poziţia automat şi farurile pornite pe faza de întâlnire.

Adaugati comentariu