Reparaţii la negru

Mulţi automobilişti sunt tentaţi, din spirit de economie de timp şi de bani, să apeleze la câte un meseriaş din apropierea domiciliului care să le execute unele reparaţii la maşină.

Există pe lângă casă întotdeauna un vecin sau un prieten binevoitor care îi recomandă pe domenii X sau Y ca pe nişte specialişti care practică preţuri ieftine şi repară rapid orice. Ba mai mult, de multe ori, aceştia ştiu şi de unde se pot procura piesele auto mai ieftine, îi cunosc şi pe vânzătorii respectivi. Un adevărat chilipir?

Oare chiar aşa de roză să fie situaţia? După părerea noastră, reparaţiile „la negru” nu sunt deloc avantajoase deoarece riscurile tehnice pot fi numeroase. Poate că automobilistul respectiv face o economie de câţiva zeci de lei dar, de cele mai multe ori, atât reparaţiile făcute în spatele blocului sau în curtea lui X, cât şi piesele de schimb pe care le-au montat, se dovedesc de proastă calitate, defecţiunea nu este înlăturată sau este înlăturată numai parţial. 

Iată câteva particularităţi ale acestor reparaţii:

-Meseriaşul nu are atestat pentru a presta aceste servicii, nici autorizaţie de funcţionare a atelierului, nu cunoaşte condiţiile tehnice de reparare, nu are sculele şi dispozitivele necesare pentru a face demontarea, montarea şi reglarea corectă a subansamblurilor potrivit cerinţelor tehnice. 

-Meseriaşul nu poate elibera chitanţă sau factură şi nu poate acorda garanţie pentru reparaţia făcută. 

-Este posibil să monteze pe automobil piese de proastă calitate, sau chiar piese de furat care circulă de obicei în reţeaua reparatorilor la negru. De aici şi legătura meseriaşului cu diverşi vânzători sau ciubucari care-i aduc piese la preţ redus. În cazul în care se descoperă reţeaua de către poliţie, atât hoţii de maşini, cât şi ciubucarii care au achiziţionat piesele lor, pot suferi rigorile legii ca părtaşi la infracţiuni. Aici riscul unor pedepse penale este foarte ridicat.

-Chiar dacă ai cumpărat piese de bună calitate din magazinele de specialitate, dacă acestea nu au fost montate într-o unitate service atestată, acestor piese nu li se mai acordă nici un fel de garanţie în caz de defectare.

-Dacă în urma reparaţiei defectuoase executate automobilistul suferă vreun accident cu maşina, el nu-l poate da în judecată pe reparator fiindcă nu are nici un document care să-i ateste executarea reparaţieiîn condiţiile tehnice de către acesta. Şi, în plus, se face vinovat de executarea reparaţiei ilegale.

-Dacă apare un denunţ sau un control financiar acasă la cel care execută reparaţia, acesta va fi amendat pentru practicarea ilicită a meseriei. 

-Dacă mecanicul respectiv suferă un accident pe timpul intervenţiei la maşină el nu primeşte nici un ajutor pentru accidentul de muncă. Ba, mai mult. Îl poate da în judecată pe automobilist pentru a-i plăti el daunele, concediul medical sau spitalizarea etc. 

V-am înfăţişat aici numai câteva dintre posibilele neplăceri pe care le puteţi avea dacă vă reparaţi maşina la un oarecare meseriaş şi nu la un atelier service autorizat.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top