Revista Auto Expert nr. 244, iunie 2023

Coperta Auto Expert nr. 244 iunie 2023

Hai, că am mai scris un pic. Și am făcut-o cu simț de răspundere. Adică am căutat subiecte pe care să nu le mai găsești în presa de la noi. Apoi, le-am scris frumos, cu fir epic, ca să alunece ușor ochii pe foaie. Ai ghicit – a apărut nr. 244 al revistei Auto Expert!  

Primești cu presa scrisă? Cu mirosul de tipar? Cu senzația fină lăsată de hârtie pe buricele degetelor? Păi, dacă primești, atunci să-ți oferim și altceva, nu doar senzații olfactive și tactile. De exemplu, informații. Și nu orice fel, ci unice pe meleagurile noastre.

All-new 2022 Jeep® Grand Cherokee Trailhawk 4xeCa, de exemplu, primul test organizat în Europa cu a cincea generație a lui Jeep Grand Cherokee. Știi modelul ăsta din 1992, când (zic unii) a inventat segmentul SUV-urilor full-size. Acum, e oferit la noi doar cu sistemul de propulsie plug-in hybrid 4xe. Dragoș l-a alergat prin Spania, atât pe curent, cât și pe benzină, și s-a întors cu impresii. De conducere, zic, nu cu fumuri în cap.

Viitorul Citroen C3 autoexpert nr 244

Apoi, am analizat viitoarea generație a lui Citreon C3. Apropo, știi că ar putea să continue cu două versiuni distincte? Adică C3 și C3 Aircross? Dacă asta ți se pare evident, ascultă aici: hatch-ul ar putea deveni… low cost! Adică, un concurent direct pentru Sandero. La asta nu te așteptai, sunt sigur! Cum plănuiesc francezii să ajungă la un preț redus și cum vor arăta viitoarele două versiuni? Afli din articol.

Subiecte… premium

Skoda Enyaq iV Conacul dintre Vii autoexpert.ro

Apropo de viitor, când poți crea o punte peste timp, nu te teme s-o faci! Eu am alăturat trecutului, viitorul, aducând întreaga experiență în prezent. Am vizitat Conacul dintre Vii, o proprietate ce datează din anii 1930, cu o mașină parcă întoarsă în timp, Skoda Enyaq iV RS Coupe. Am descris trăirea autentică pe care am trăit-o, și am învăluit-o în tușe premium și arome de vin ales. Iar dacă poveștile nu-s pe gustul tău, am atașat la final o pagină întreagă de măsurători statice și dinamice cu electrica.

Porsche Cayenne facelift

Apoi, am rămas în zona premium cu un test în premieră pentru România: Porsche Cayenne facelift. O să-ți placă, pentru că motorul V8 a revenit sub capota lui Cayenne S. O să-ți placă pentru că are interior nou, lumini noi și pentru încă niște motive pe care ți le-a povestit Dragoș în articol. Cert e că… o să-ți placă.

Alfa Romeo Tonale autoexpert.ro

Iar dacă ți-a plăcut Cayenne, despre italianca asta ce să mai zic? Un model care alătură electrica și mecanica și le împachetează cu stil, așa cum obișnuiesc italienii. Doar că, de data asta, nu e vorba doar de tradiție. Avem și o premieră: este prima Alfa Romeo cu încărcare la priză! Doamnelor, domnilor, Tonale Q4.

Dacia Spring Extreme 65 CP autoexpert.ro

Apoi, furtuna. Stihiile naturii se dezlănțuie în cel mai palpitant test al revistei. Cel cu Dacia Spring Extreme, de 65 CP. Am rulat extrem de repede, a consumat extrem de puțin, și a accelerat atât de vehement, încât mi-au tremurat toate extremitățile. Dar, dincolo de astea, am aflat câteva secrete pe care nu ți le-am povestit în articolul de pe site, ci doar în cel din revista cu nr. 244.

Cupra Leon autoexpert.ro

Virez din nou spre stil și analizez de ce-a plecat Leon de sub umbrela Seat și-a ajuns sub cea a companiei Cupra. Îți spun cum se îmbină tehnica lui Golf cu designul iberic. Teoretic, mașina asta n-ar trebui să aibă greșeală! Dar, la cât de cârcotași ne știi pe noi…

Urmează Dragoș la serviciu, și profită, reușind doi ași. Primul – cu noul BMW X1 xDrive23i, un mild hybrid de 204 CP și funcție Sport Boost. Al doilea, cu Mitsubishi ASX, aka Capturul japonez.

Citește pe autoexpertTest pe zăpadă cu X1 și iX1 💡

Ca să-ți faci o imagine clară asupra gamei CX-60, am preluat eu frâiele și am descris cu lux de amănunte ce versiune a SUV-ului Mazda de clasă medie ar trebui să alegi. Am condus toate cele trei motorizări, deci știu care i se potrivește mai bine fiecărui caracter. A, și am publicat măsurătorile pentru cea bază (200 CP), de 3,3 l diesel.

Mazda CX-60 autoexpert.ro

A mers și Dragoș cu ea, și cu încă 6 SUV-uri electrificate în turul Cars and Roads. Aici, povestea e mai complexă. Îți descrie mașinile, îți zice unde poți mânca bine dacă te plimbi prin țară, și, mai ales, ce drumuri ar trebui să apuci.

Și, pentru că în spetele fiecărei mașini stau oameni, Robert l-a intervievat pe Christian von Albrichsfeld, șeful Continental România. Ne-a explicat, pe larg, în ce direcție se vor îndrepta investițiile din România ale grupului german, cât de complexă este problema forței de muncă și ce ar trebui făcut pentru ca țara să atragă noi investitori majori.

Christian von Albrichsfeld - Continental - autoexpert 244

Analiză în Auto Expert nr. 244

Și acum, o mică bombă. Ai fi putut jura că electricele sunt mai silențioase decât termicele, nu? Stai să vezi cum îți dau convingerea peste cap! De pe scaunul șoferului se simte… altceva. Am măsurat zgomotul la interior la EV-uri, benzinare și dieseluri, iar rezultatele sunt… foaaaarte interesante!

Volvo C30 autoexpert 244

În sfârșit, încheiem cu rubricile pe care le știi. La Second-Hand, am analizat ce se strică la Volvo C30 și ce atuuri are. La Oferta Lunii am luat un VW Polo și am verificat ce oferă în prețul de bază. Apoi, am publicat și vânzările autoturismelor noi, pe căprării (mărci, modele, tipuri de propulsie) și gata, am încălecat pe-o șa.

Găsești totul la chioșcuri, la preț de jumătate de shaormă. 76 de pagini de hrană sănătoasă pentru creier. Poftă bună la informație!

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top