Revista AutoExpert nr. 245, iulie 2023

Coperta nr 245 AutoExpert

Da, e deja de ceva timp pe piață. Dar, poate n-ai zărit-o la galantar. Așa că-ți povestesc aici de ce merită să cauți nr. 245 al revistei AutoExpert.

Am muncit un pic, ca să-ți dăm subiecte de calitate de citit. În primul rând, am povestit cu lux de amănunte ce aduce nou Peugeot 2008 Electric. Este faceliftul lui e-2008, dar francezii au ales să-i schimbe numele pentru a-l diferenția mai clar de versiunea pre-facelift. L-am condus prin Spania, la temperaturi de 35°C, în oraș și pe drumuri virajate, și francezul ne-a povestit totul despre el.

Peugeot-2008-Electric-AutoExpert.ro

Și, dacă tot eram în Spania pentru a-l testa, am profitat și am condus în premieră sistemul hibrid de pe 3008. Ce fel de hibrid e? Poți să-l consideri fără teama de a greși și mild hybrid, și full hybrid, pentru că e fix între ele. Ce-am simțit conducându-l, cât a consumat, cum a accelerat… am povestit totul în articol.

Peugeot-3008-Hybrid-AutoExpert.ro

Bum! 2,5 l atmosferic, 4×4

Apoi, a schimbat macazul și de la francezii electrificați am ajuns la o japoneză cu motor mare, aspirat, pe benzină. Mazda CX-5 a primit un facelift aparent discret. Dar, când începi să aduni toate progresele, pornind de la cele de confort, de siguranță și ajungând la cele ale sistemului de propulsie, realizezi că ASTA este, probabil, cea mai bună variantă pe care CX-5 a avut-o și o va avea vreodată. Am explicat în articol de ce cred eu asta.

Mazda-CX-5-AutoExpert nr. 245

Nebunie la semafor

Apoi, dintr-un SUV matur din toate punctele de vedere, am sărit într-unul jucăuș prin definiție. Toyota nu l-a mai vrut ”internațional”, ci l-a proiectat în Europa, pentru europeni. Față de fostul Aygo, există ameliorări majore, dar merită noul ”X” (a se citi Cross, pentru că așa vor japonezii) peste 20.000 de euro? Afli din nr. 245 al revistei.

Toyota-Aygo-X-AutoExpert nr 245

Trecem înot spre vest, la sud coreeni, care au turnat sare și piper peste ProCeed. Este un break? Este un fastback? Este o născocire a companiei Kia, pe care o descrie cel mai bine termenul shooting brake. Și, cum toată familia Ceed a trecut printr-un facelift, și acest break coupe a primit o îmbunătățire. Ți-a explicat Dragoș în articol ce s-a schimbat și cum se simte acum.

Kia-Proceed-AutoExpert

AutoExpert nr. 245, de la accesibil la luxos

Apoi, am trecut eu la butoane, pentru un test spectaculos cu SL-ul de vârf al lui Mercedes-AMG. De-a lungul vremii, a pendulat între supercar ușor și cruiser comod. Unde a ajuns acum și ce modele ale concurenților are în vizor? Mi-a plăcut, sau nu? Răspunsurile s-ar putea să te surprindă!

Mercedes-AMG-SL AutoExpert

De la vânt în plete, la (probabil) cel mai silențios sedan din clasa de lux care-a poposit în parcarea AutoExpert recent. LS de la Lexus are o combinație de clasic și opulent atât de convingătoare, încât s-a simțit ca o gură de aer proaspăt în lumea super-tehnologizată a Seriei 7 și a Clasei S.

Lexus-LS-AutoExpert

Fascinație la înălțime

Și, dacă tot vorbim despre Seria 7, să-ți spun că am condus și un monstru, uriaș și la spirit și la trup. Un gigant gândit de la zero de divizia M a lui BMW. 2,7 tone la gol, gata să înghită prima sută în 4,3 secunde. Gata să te transporte în confort maxim oriunde, uneori fără să emită un gram de CO2 pe țeava de eșapament. Am scris despre el la rubrica Fascinație.

BMW-XM-AutoExpert

Și, cum putere mare + greutate mare = probleme de tracțiune și de frânare, trecem la un test cu anvelope. Continental AllSeasonContact au ajuns la a doua generație și ne-au demonstrat ce pot pe circuit, montate fiind pe două ”bombițe”, Toyota GR Yaris și Hyundai i20 N. Ți-am descris în articol emoțiile pe care ni le-au trezit.

Continental-AutoExpert 245

Analize ”de suflet”

Da’ chiar, ce te face să exclami că o mașină se conduce fabulos? Unde se ascund micile și marile plăceri când ”stai la cârmă”? Am analizat fiecare aspect al plăcerii de a conduce într-un articol detaliat, ca tu să știi de ce zicem la unele teste că direcția este comunicativă, și la altele că mașina are ruliu, sau că subvirează.

Rechin-Opel-Easter-Egg-AutoExpert

Iar după ce ți-am invadat creierul cu probleme tehnice, te răcorim cu Easter Eggs. Ce sunt ele, cine le-a inventat, unde le găsești și, mai ales, are și mașina ta așa ceva? Poate, cel mai drăguț articol pe cre l-am scris până acum în revistă.

Pentru ecologiști…

Dar nu toată viața e plină de drăgălășenii. Uneori, cifrele primează și matematica bate poezia. De-aia am făcut o cercetare academică, poate chiar savantă. De fapt, doar consumatoare de timp. Pe piața din România există o mulțime de hibride plug-in. Le-am scos pe toate, le-am centralizat, le-am ordonat în funcție de autonomia electrică și le-am împărțit în trei categorii de preț. Ca tu să știi TOT ce mișcă pe piața celor mai controversate sisteme de propulsie. În nr. 245 – primul episod din cele trei ale studiului.

…dar și pentru puriști

Și, dacă tot am abordat subiectul electrificării, am analizat care sunt șansele ca propulsia electrică să năpădească Europa în 2035. Astfel, în contextul în care Polonia a votat împotriva planului Fit for 55, iar Italia, România și Bulgaria s-au abținut, se formează tabere în sânul UE, care tind să destabilizeze buna evoluție a planului. Dar subiectul este mult mai vast. I-am analizat toate valențele în articol.

Ca de obicei

Firește, avem și celelalte articole consacrate. La Second-hand am analizat bubele și punctele tari ale Hondei Civic, la Oferta lunii – ce-ți oferă Skoda Octavia pentru 25.812 euro.

Skoda-Octavia-AutoExpert nr. 245

Și-am încălecat pe-o șa, și ți-am descris, pe scurt, revista nr. 245. O porție dublă de hrană pentru creier și suflet, la preț mai mic decât cel al shaormei mici, fără tips.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top