Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Coperta AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Paza bună trece primejdia rea. Deci, ”cumpără ACUM” (vorba teleshoppingului) revista AutoExpert nr. 249, înainte de a dispărea de la chioșcurile de difuzare a presei! Nu de alta, dar va trebui să-i facă loc numărului din decembrie-ianuarie… Hai să-ți povestesc, pe scurt, ce vei primi!

În primul rând, mulțumirile mele, pentru că ne-ai ales. Apoi, ca să vezi că nu te menajez, te-am aruncat direct în arenă, cu cel mai rapid model Volvo din istorie. Micuțul EX30 poate să accelereze până la 100 km/h în 3,6 secunde fără s-o arate pe dinafară. Un hypercar de oraș care știe să fie și blând când n-ai chef de alergat, și spațios, pentru clipa aia când remarci că au crescut copiii mai înalți decât tine. Și, bineînțeles, stilat, că viața-i prea scurtă ca să trăiești în anonimat. Sigur, ai citit despre el și pe internet, dar nu detaliile fine pe care ți le dezvălui eu în revista nr. 249, și pe care le-am aflat la primele teste internaționale, din Barcelona.

Volvo EX30 AutoExpert.ro

Credeai c-ai scăpat? Nu, nene! Te țin în tensiune cu un comparativ între două sportive de buzunar pe care le despart aproape patru decenii. Peugeot 205 GTI îl provoacă la duel pe urmașul electric e-208, din dorința de a-i demonstra că ”pe vremea mea…” nu e o sintagmă lipsită de adevăr. Și – culmea – chiar îi iese dizertația pe care o susție pe șosea și pe circuit! O dovedesc măsurătorile.

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Motorul rotativ, fără secrete în AutoExpert nr. 249!

Rămânem la legende, pentru că a revenit în actualitate motorul Wankel. De data asta, însă, nu pentru latura sa sportivă, ci pentru că este compact. Mazda MX-30 R-EV a reușit să-l găzduiască în compartimentul motor pe post de range extender. Am condus-o la testele internaționale din Germania și am venit să-ți povestesc ”de-a fir a păr” totul despre ea, în special amănuntele pe care nu le găsești în altă parte.

Mazda MX-30 R-EV AutoExpert

Și, dacă tot eram acolo, am discutat ”tete a tete” cu șeful echipei de ingineri care a dezvoltat sistemul de propulsie. L-am întrebat, fără menajamente, tot ce m-a interesat despre motoare (în special despre cel rotativ) și mi-a răspuns fără perdea la toate întrebările. De-aia-mi place mie să discut cu meseriași, nu cu oameni de PR, care știu să ocolească fin răspunsurile indiscrete. Și de-aia-ți place și ție să citești interviurile pe care mi le acordă aceștia, că rămâi cu informații clare în urma lor.

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Relaxare în natură

Gata cu munca, zic, că prea te-am luat tare. Îți ofer un respiro alături de Dacia Jogger cu cort, pat și portbagaj pe plafon. Adică picantă, cu de toate, ca să nu-ți lipsească nimic în natură. Cât de repede se montează cortul? Dar patul? Cât costă toate accesoriile? De care ai, cu adevărat, nevoie și pe care le-aș evita dacă aș fi în locul tău? Îți povestesc totul în paginilie revistei nr. 249!

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Și, dacă tot te-am scos în natură, vine și Vlad, colegul meu, cu un Can-Am Maverick R, care are o gardă la sol de 43 cm și o cursă a suspensiei de 63,5 cm. Nu, nu m-a îmbătat aerul tare din natură, astea-s valorile! A, și mai e una care te-ar putea șoca, mai ales dacă o pui corect în context: 240 CP la 1020 kg! Dacă vrei să afli cum se mișcă, e suficient să citești articolul.

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Pic, pic, pic, ce consum…? Mic!

Deja simt că ți s-a făcut dor de oraș, deci nu te mai țin la iarbă verde, mai ales că s-a cam lăsat frigul. Așa că te invit în haosul de pe bulevarde, la o plimbare cu noul Renault Clio hibrid. Nu așa, de relaxare, ci cu un scop clar, acela de a vedea cât consumă, cum frânează, cât de comod e. Apoi, te scot pân’ la munte și înapoi, pentru a verifica toate caracteristicile la drum întins. Am pus pe foaie, am confruntat cu măsurătorile colegilor de la Quattroruote și am concluzionat… vezi tu ce, în articolul din nr. 249.

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Vlad a ținut să meargă mai departe. Deci, de ce hibrid, când poți full electric? Și nu oricum, ci cu Korando e-Motion, primul SsangYong electric. L-a plimbat prin București câteva zile, i-a descărcat bateria și i-a încărcat-o, iar după ce s-a edificat, s-a apucat de scris. Și i-a ieșit frumos, cu lux de amănunte.

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Electric vs. Diesel – ce ar trebui să alegi?

Dar eu tot nu-s convins că electronul bate molecula. Drept urmare, am profitat de invitația pe care mi-a făcut-o echipa BMW în Croația, fix în orașul cu nume indecent, și am comparat un i5 cu un 520d. Înger vs. drac, alb vs. negru, liniște vs. zgomot, priză vs. pompă… Tu ce-ai alege? Îți explic în articol, cu subiect și predicat, care e mai ieftin de cumpărat și de deținut și la ce capitole excelează fiecare.

Revista AutoExpert nr. 249, noiembrie 2023

Cireșele de pe tort – Taycan Turbo S și Corvette Z06

Am lăsat la final trufandalele. Sigur, după un EX30 de 428 de cai și un Can-Am de 240, te întrebi ce grozăvii te-ar mai putea surprinde. Păi, de exemplu, ce părere ai despre cel mai puternic Porsche Taycan? Turbo S dezvoltă 761 CP și atinge prima sută în 2,8 secunde. Quattroruote l-a testat pe circuit și a atins suta în 2,6. Eu l-am plimbat mai creștinește pe lângă Cluj-Napoca și am venit să-ți povestesc cum se conduce, sprijinit fiind de cifrele obținute de colegii italieni la măsurătorile pe circuit. Merită Turbo S, sau e suficient 4S? Am disecat problema în articol.

Revista AutoExpert noiembrie 20233

”Aoleu, ce-i cu atâtea electrice?” te aud protestând. Tocmai de aceea, îți dau ceva brut. American. V8 natural aspirat, dispus central. Un Corvette! Și nu oricare, ci Z06. Cum se comportă față de rivalii din Europa? E musculos ca vechile Corvette și agil ca noile Porsche sau Ferrari? Află, citind articolul cu măsurători complete!

Revista AutoExpert noiembrie 2023

Un pic de off-road

Ok, ok… supercaruri, electrice, hibride, dieseluri… Avem de toate. Mă rog, aproape de toate, pentru că mai lipsește un articol despre sisteme 4×4. Și, uite cum am reparat repede asta, explicându-ți detaliat cum funcționează sistemele 4×4 de la Suzuki. Pentru că nu e doar unul, ci sunt… patru! Evident că diferite. De la mecanice pure, până la electrice. Afli tot din materialul de la rubrica ”Expertul din tine”.

Revista AutoExpert noiembrie 2023

Apoi, deja cunoscutele rubrici Second hand (luna asta, Mercedes-Benz Clasa C) și Oferta lunii (cu Abarth 595), știri, editorial… Avem de toate ca să nu pleci nelămurit după ce închizi revista cu nr. 249.

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top