Un ceai fierbinte, doi biscuiți crocanți și revista AutoExpert nr. 250. Ce poate fi mai frumos, pe frigul ăsta?
Bine, dacă n-ai abonament, tot trebuie să ieși prin viforniță, s-o cumperi de la Inmedio. Sau poți repara rapid asta, făcându-ți un abonament aici! Cert e că, indiferent cum alegi s-o aduci în casă, revista asta te va relaxa cu subiecte interesante. Stai să-ți povestesc!
De data asta, o să-ți spun și despre editorial, pentru că am trasat acolo succint povestea revistei, care, în 250 de ediții, a schimbat redactori, fotografi, graficieni. Unii mai sunt printre noi, alții, nu. Unii mai sunt prin țară, alții, nu. Unii mai sunt prin presă, alții, nu. Un singur lucru nu s-a schimbat: dorința de perfecționare, care ne-a făcut pe toți să tindem spre mai bine, mai corect, mai sus. Firește, încă tindem…
Nu același lucru poate fi spus și despre Kia, care a reușit să atingă absolutul, dezvoltând un SUV electric uriaș, lung de peste 5 metri și cu o autonomie reală mixtă de 450 km. Atât au măsurat colegii de la Quattroruote, iar noi am publicat TOATE valorile reale. De la greutate, la spațiul interior, de la aerodinamică la consum, de la confortul suspensiei la frânare.
Dacia Duster se dezbracă de secrete în AutoExpert nr. 250!
Apoi, am coborât trei segmente și am ajuns la viitoarea Dacia Duster despre care ți-am povestit în detaliu. Am fost în Portugalia, am pipăit-o, am măsurat interiorul în cel mai profesionist mod (în lățimi de palmă, firește!), l-am ”descusut” pe Eduard, șeful echipei de designeri, și am pus totul pe hârtie.
Știu, încă oftezi după Kia. De-aia m-am întors la ea, dar nu în prezent ci în viitor. ”Back to Kia’s future”, cum ar spune englezul. Adică la modelele care vor apărea în următorii ani, de la EV1 în sus. Practic, ți-am povestit, cu tot cu desene, cum credem noi că va arăta gama Kia la sfârșitul lui 2025 (și chiar mai departe).
Poate, însă, vremea asta suedeză te inspiră să citești despre un SUV Volvo. Sau despre două, pentru că am comparat modelele și motorizările seriei 40. C40 vs XC40, Single Motor vs Dual Motor. Pe care ar trebui să-l alegi? Îți povestesc așa, ”pe vikingăreală”.
Între timp, în Japonia…
Înapoi în Asia, dar și mai la răsărit. Din Japonia vine frumusețea asta, cu un motor old school cum nu mai găsești pe piață. Capacitate mare, natural aspirat, fără electrificare. Mazda6 20th Anniversary este o ediție specială care m-a fascinat prin valoarea autentică, palpabilă, tradițională. Prin hardware, nu prin giumbușlucuri de soft. O mașină cum se făceau odată. O ediție aniversară Mazda, într-o ediție aniversară AutoExpert, nr. 250!
Apropo de ”cum se făceau odată”. Ce-avem noi aici e o nebunie! Porsche Cayenne S Coupe a trecut de la 6 cilindri la 8! Asta, în era în care tăierea numărului de cilindri este o icoană la care se închină toți producătorii. Cum se simte la condus, cât de bine e finisat și (știu că mori de curozitate!) cât consumă, ți-am povestit în articol. Se cheamă ”Dirty little secrets”, asta doar ca să înțelegi că merită citit!
Deja ecologiștii dau cu noi de pământ și trec pe lista neagră nr. 250 al revistei. Tocmai de-aia, pac!, schimbăm din nou pe verde. Honda e:Ny1 ne-a bombardat cu electroni timp de câteva zile. Dar articolul nu e un simplu test. E și o analiză despre cum abordează companiile japoneze electrificarea și despre cum au crescut acțiunile Honda precum Făt Frumos. O poveste care-ți creează o imagine asupra prezentului și viitorului brandurilor auto nipone.
China preia ștafeta
Am zis nipone? Stai, că-ți povestesc și despre chinezi, pentru că am luat contact cu Seres 3. Este primul model chinezesc get-beget pe care l-am condus. Și e electric. Și nu costă o avere, și are materiale bune, și are ecrane digitale. Dar are și concurenți pe măsură. Ți-am povestit totul în revistă.
Te și aud frecându-ți mâinile: au venit chinezii, să vezi acum ce pățesc europenii și japonezii! Ei, bine, nu-i așa, cel puțin dacă ascultăm ce spune Makoto Uchida, CEO-ul Nissan. ”Tsunamiul chinezesc nu ne sperie”, ne-a declarat el, în interviul pe care ni l-a acordat. Dar, ne-a dat și alte informații despre gama Nissan, inclusiv (nota bene!) despre GT-R!
De la lupta crâncenă de pe piață, te-am trecut ușor la istorie. Țiriac Collection împlinește 10 ani, deci i-am dedicat un material cuprinzător în care ți-am povestit despre exponatele de excepție aflate în garajul de 382 de exemplare al colecției.
Și, ghici ce mai facem noi când ne plictisim! Ne apucăm de căutat în bazele de date, ca să mai punem de niște statistici. De exemplu, cu cât s-au scumpit mașinile în ultimii 2 ani. Ai să râzi, dar promitem să rămâi surprins de concluziile studiului nostru!
Și asta nu e tot!
Firește că mai ai de citit și alte materiale. De exemplu, cât de fiabil e Citroen C5 Aircross, pe care-l găsești la rubrica Second-hand. Sau ce-ți oferă Skoda Karoq la prețul de bază, de 28.079 euro. Sau ce aduce nou viitorul Renault Master, pe care l-am văzut pe viu la lansarea din Franța.
Și încă niște materiale, pe care te las să le descoperi în liniște. La un ceai cald și doi biscuiți crocanți, înfundat în fotoliul de-acasă. Lectură plăcută!