Doamnă, domnule, am băgat marfă nouă! Ediția 256 a revistei AutoExpert a ajuns pe piață și e plină cu subiecte interesante. Hai să-ți povestesc, pe scurt, ce ți-am pregătit!
Este o revistă dedicată (în cea mai mare parte) SUV-urilor și garnisită cu povești frumoase. Avem mașini din Italia, Franța, Germania, Coreea, China, Franța, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, România și, în articolul autonomiilor comparate ale modelelor electrice, am strecurat și câteva japoneze. De toate, pentru toate preferințele.
Am început cu două prezentări de SUV-uri chinezești BAIC, nu de alta, dar e bine să știi că există și alternative accesibile la modelele consacrate de pe piață. Apoi, am continuat cu o nebunie.
Cover story-ul ediției din august este Alfa Romeo Junior Veloce, o nebunie al cărei comportament pe viraje este mai sigur decât al oricărui model cu tracțiune pe față pe care l-am condus până acum. Diferențialul mecanic TorSen, suspensia coborâtă, anvelopele Michelin PilotSport EV, direcția cu cea mai mică demultiplicare din segment, frânare regenerativă în modul Dynamic… Mașina asta e dintr-o rasă aparte, pe care n-am mai întâlnit-o.
Și, pentru că am vrut să aflu mai multe despre designul controversat al mașinii, l-am intervievat pe designerul șef Alfa Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos. Mi-a povestit inclusiv despre viitoarele modele și mi-a dezvăluit care sunt preferințele pe care le are în materie de design.
Categoria grea
Dacă te-ai înfierbântat cu atâta sportivitate pur electrică, îți aduc în dar un Mercedes-Benz GLC și un Land Rover Defender, ambele electrificate, dar care se bazează pe motoare termice. Lux și capabilități off-road la cel mai înalt nivel. Prea scumpe?
Nicio problemă! Revenim în oraș, cu un crossover urban apreciat de români. Hyundai Bayon a primit un facelift consistent și i-a povestit colegului Vlad despre toate noutățile pe care le aduce. Iar Vlad îți povestește, mai departe, cum se conduce, cât consumă și adaugă câteva mici picanterii.
Totuși, cel mai bine adaptate orașului sunt tot electricele, care nu poluează și nu fac zgomot. De aceea, în paginile următoare am testat Dacia Spring, trecută recent printr-un facelift amplu. Este surprinzător de matură față de fosta variantă, dar are și câteva minusuri. Ți le-am povestit pe toate, fără perdea.
De la electric la hibrid
Știu, e prea mică, nu poți să ieși cu ea din oraș, dar nu dispera! Îmi iau revanșa cu un model care s-a cizelat extrem de mult, ajungând la un nivel de rafinament și de calitate a asamblărilor greu de atins de rivali: noul Renault Captur. În test, full hybridul de 145 CP.
Mai departe, bătălia din segmentul mic se ascute. Am pus față-n față Volkswagen T-Cross și Jeep Avenger, în versiunile cu trei cilindri. Neamțul – fără electrificare, americanul – în versiunea mild hybrid. Care este mai confortabil, mai spațios, mai economic, mai sportiv? Află din testul nostru din nr. 256!
Trecem la francezi, pentru că am pus mâna simultan pe trei Peugeot-uri: 2008 facelift, noul 3008 și 408. Primul – cu motor termic, al doilea – mild hybrid, ultimul – plug-in hybrid. Pe care ar trebui să-l alegi, în fumcție de preferințe și de buzunar? Am disecat firu-n patru și ți-am dat verdictul în articol.
Nr. 256 – pauza de la SUV-uri și crossoveruri
Apoi, împreună cu colega mea, Doinița, am pornit cu două Golfuri în vacanță, unul hatch, altul break. Le-am condus succesiv și, în final, ne-am ales favoritul. Asta, așa, ca o pauză de la SUV-uri și crossoveruri.
Gata cu poveștile, să trecem la cifre! Care sunt cele mai economice vehicule electrice și care au cele mai mari autonomii reale? Îți prezentăm primele 50 de modele fruntașe la fiecare categorie.
În sfârșit, încheiem apoteotic cu faceliftul lui Porsche Taycan CrossTurismo, pe care l-am luat la întrebări pe șoselele din România și care ne-a răspuns nemțește, sec, cu subiect și predicat.
Sigur, mai avem în nr. 256 știri, top și flop, Jaguar XE la rubrica second hand, BMW 118d la rubrica Oferta lunii, și știri, și alte nebunii. Deci, spor la citit, fir întins, noroc bun și vânt din pupă!