(R)evoluţie la Clasa M

Cea de-a treia generaţie aduce o imagine mult mai bine conturată, dar şi aptitudini tehnice ce nu au mai atins până acum acelaşi nivel în materie de confort, eficienţă şi siguranţă.

Noua generaţie a Clasei M ascunde sub designul atent retușat un pachet tehnologic ce-l recomandă din nou drept etalon al segmentului SUV premium, poziţie cu care constructorul german se identifică încă de la apariţia acestui model, în 1997. Liniile ce compun actualul model au fost trasate pentru a crea un aspect exterior mai impunător și a aduce o îmbunătăţire a coeficientului aerodinamic care este acum un etalon al segmentului, dar fără a schimba radical imaginea acestui model. Aceeași strategie a fost aplicată și la interior, unde schimbările nu vor lua prin surprindere clientela tradiţională a noului ML din punct de vedere al ergonomiei, însă aduce mai mult stil și rafinament. Din punct de vedere tehnologic strategia se schimbă, iar infuzia de tehnologie este vizibilă din plin la capitole importante precum eficienţa și siguranţa. Comparativ cu generaţia precedentă, toate versiunile din actuala Clasă M sunt în medie cu aproximativ 25% mai economice. Cel mai bun exemplu în acest sens îl reprezintă liderul segmentului în materie de economie, ML 250 BlueTEC 4MATIC, care este cu 28% mai economic decât predecesorul său și care reușește un consum mediu de doar 6 litri la un nivel al emisiilor poluante de 158g CO2/km.1

Autonomia acestui model este de asemenea impresionantă și cumulează 1500 km. Mai sigur ca niciodată La capitolul siguranţă, noua Clasă M integrează conceptul de Real Life Safety, dezvoltat avânduse în vedere situaţiile reale de accident. Nivelul de siguranţă foarte ridicat pe care îl posedă generaţia precedentă a fost și mai mult îmbunătăţit, atât pentru protecţia ocupanţilor cât și pentru cea a pietonilor. Structura foarte robustă a compartimentului ocupanţilor posedă zone de deformare controlată pentru a face faţă impacturilor venite din orice direcție. Pentru prima dată în segmentul SUV, noua Clasă M introduce în echiparea standard sistemul de capotă activă, destinat protecţiei pietonilor în caz de impact. Sistemele de avertizare activă joacă un rol important în prevenirea accidentelor și sunt prezente în număr mare la bordul Clasei M. Attention Assist monitorizează starea de oboseală a șoferului, Speed Limit Assist recunoaște indicatoarele cu limitare de viteză și le afișează la bord, Intelligent Light System este cel care favorizează o vizibilitatea optimă în orice condiţii atmosferice, iar Night View Assist Plus detectează și semnalizează prezenţa pietonilor pe carosabil în condiţii de vizibilitate slabă.

Alte sisteme prezente la bordul Clasei M sunt: sistemul de frânare adaptiv (Adaptive Brake), sistemul de avertizare pentru depășirea involuntară a benzii (Lane Keeping Assist), sistemul de asistenţă la parcare ( P a r k Assist), sistemul de avertizare a prezenţei vehiculelor în unghiul mort (Blind Spot Assist), camera video pentru mersul în marșarier și luminile active de frânare. Sistemul de anticipare a coliziunii PRE-SAFE este prezent ca dotare standard pe toate versiunile din noua Clasă M. Acesta este în măsură să limiteze semnificativ efectele coliziunii asupra ocupanţilor. În funcţie de situaţia detectată, sistemul poate acţiona asupra centurilor de siguranţă, pentru a le pretensiona, scaunelor pasagerilor și a închiderii geamurilor și trapei. Sistemele de siguranţă pasivă se situează la cel mai înalt nivel din acest segment și includ airbaguri adaptive cu deschidere în două faze pentru șofer și pasager, airbag pentru șofer în zona genunchilor, airbag-uri laterale pentru șofer, pasager și opţional și pentru ocupanţii locurilor din spate, airbag-uri tip cortină, centuri în trei puncte pentru toate locurile, și sistem de prindere ISOFIX de fixare a scaunelor pentru copii.3

Airbag-urile laterale și cele cortină au dimensiuni generoase, iar deschiderea lor va susţine mult. Structura caroseriei a fost realizată pentru a absorbi energia produsă de impacturile venite din orice direcție.mai uniform corpul pasagerilor. Contribuţia lor la reducerea riscului de vătămare este deosebit de importantă pentru că ele pot fi activate și în cazul accidentelor urmate de răsturnarea vehiculului. Grija pentru ocupanţi merge chiar mai departe la noua Clasă M, astfel că în faza de după accident intervin funcţiile POST-SAFE ce urmăresc limitarea riscurilor ce apar în aceste situaţii. În funcţie de gravitatea accidentului, luminile de avarie sunt activate automat, iar unitatea centrală de control oprește alimentarea motorului și evacuează combustibilul rămas în cilindri. Tot pentru prevenirea incendiilor, traseul conductelor de alimentare a fost realizat pentru a rămâne intact în caz de accident. Pachetul tehnologic aflat la bordul noului ML este în măsură să îmbrăţișeze filosofia și tradiţia Mercedes-Benz în domeniul eficienţei și siguranţei, dar să și impună noi standarde ce pot râmâne definitorii pentru întreg segmentul premium SUV.

Adaugati comentariu