REVOLUȚIE PROGRESIVĂ

SĂ EXPERIMENTEZE PE MODELE NECONVENȚIONALE, APOI SĂ INTRODUCĂ INOVAȚIILE ÎN ÎNTREAGA GAMĂ: IATĂ STRATEGIA LUI ADRIAN VAN HOOYDONK, DESIGNERUL ȘEF AL GRUPULUI DIN MÜNCHEN.

Crearea unei punți între trecut și viitor, între tradiție și inovație. Acestea sunt elementele care strică deseori odihna unui designer. Pentru că, dacă există un lucru care nu trebuie trecut cu vederea, acela este identitatea de marcă, cu atât mai mult pentru BMW, care are în spate un secol de istorie. Dar, în același timp, să te agăți de aceleași elemente de design la nesfârșit poate însemna condamnarea la moarte a
companiei.
Acestea sunt aspecte despre care Adrian Van Hooydonk, aflat la conducerea departamentului de design al grupului bavarez începând cu anul 2009, are idei clare. Pe de o parte, în ultimii ani el a dezvoltat
un limbaj nou de design pentru modelele electrice. Pe de altă parte, a rămas fidel tradiției, prin sedanurile Seriei 7 m și recent prezentatei Serii 5. Totuși, nu există nicio contradicție între cele două direcții. ”Ne-am axat pe soluții futuriste pentru i3 și i8”, explică el, ”deoarece considerăm că o inovație tehnologică importantă (privitor la alimentarea cu energie, tren de rulare, metode de producție) ne-ar permite să implementăm și un design futurist. Iar atunci când vezi pe șosele un design atât de avansat, celelalte mașini sunt privite ca fiind mai ”normale”.
Totuși, aceste experimente de design nu vor rămâne cazuri izolate: ”Credem că răspândirea gamei ”i” va duce la modernizarea celorlalte modele, accelerând procesul de schimbare”. Și clienții vor fi mai dispuși să accepte această evoluție, care merge mână-n mână cu schimbările tehnologice accelerate. Van Hooydonk susține, de altfel, că BMW este părintele experimentelor în domeniul propulsoarelor electrice: „Când am prezentat, în 2009, conceptul Vision Efficient Dynamics, devenit apoi i8”, spune el, ”am însămânțat îngrijorarea în interiorul companiei și printre clienții tradiționaliști.
Totuși, am demonstrat că acest tip de mobilitate poate fi sportiv, emoțional. De atunci, evenimentele au început să se succeadă foarte repede: eu cred că prototipul ne-a permis să dăm pagina, convingându-i pe cei din conducere și pe clienții noștri că o astfel de tehnologie poate fi plăcută. OK-ul pe care l-a primit i8, care inițial nu fusese prevăzut în planul de afaceri, a generat deopotrivă optimism și mai multă libertate în planul designului”.
LA VÂNĂTOARE DE NIȘE
O libertate susținută și de disponibilitatea de noi materiale. „La modelele electrice”, explică van Hooydonk, „avem o foarte amplă deschidere a portierelor: aceasta este posibilă datorită folosirii fibrei de carbon, ușoară și foarte rigidă. Iar carbonul, chiar dacă nu-l vedeți, a fost deja integrat în producția altor modele: de exemplu, în structura montanților Seriei 7”. În plus, este sigur că BMW va folosi în viitor o combinație de carbon,
oțel și aluminiu. Iar aceste soluții vor fi implementate pe un număr tot mai mare de modele, pentru că münchenezii, într- o perioadă marcată de dezvoltarea SUV-urilor și crossover-elor de dimensiuni diferite, cred cu tărie în importanța segmentelor de nișă. „Dacă priviți istoria noastră”, spune designerul, „veți înțelege cum s-a reinventat această companie.
A pornit de la avioane și motociclete, apoi a trecut la mașini; a creat caroserii fără precedent, precum hatchback-ul, prezentat odată cu modelul 2002, când nimeni nu-și imagina, și precum SUV coupe- ul, cu modelul X6 primit inițial cu scepticism, apoi imitat de alți producători. Este un mod de a oferi mai multe alternative clienților noștri, printr-o gamă variată, care explică creșterea puternică a companiei în ultimul deceniu. Oamenii de azi au stiluri de viață complexe: nu mai are sens să gândim o mașină pentru oamenii de afaceri și o alta pentru sportivi, pentru că aceeași persoană poate fi, în funcție de moment, și unul, și celălalt.
Asta este munca noastră: să încercăm permanent să diversificăm lucrurile.”

suplimentBMW_interior_Page_22

 

 

Adaugati comentariu