Oferta Suzuki

Românii au înmatriculat cu 25% mai multe autoturisme noi decât anul trecut

Dealer auto comerciant mașini showroom piața auto 1 dealeri înmatriculări Europa autoturisme ACAROM noiembrie piata auto

Raportul ACAROM cu privire la înmatriculările de autoturisme din primele patru luni ale anului 2023 arată o creștere cu 25% până la 37.447 de unități.

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a dat astăzi publicității raportul privind înmatriculările de autoturisme din luna aprilie. Conform documentului, în a patra lună a anului au intrat în circulație 9.865 de autoturisme noi, în creștere cu 16,48% față de aceeași lună a anului trecut.

În total, în perioada ianuarie – aprilie 2023, au fost înmatriculate în România 46.831 de mașini noi, valoare corespunzătoare unei creșteri cu nu mai puțin de 25% față de primele patru luni din 2022.

Cea mai căutată marcă de pe piața autohtonă în acest an a fost, așa cum era de așteptat, Dacia, cu 16.476 de unități. Pe locul secund în preferințele clienților s-a clasat brandul francez Renault, cu 3.865 de unități, iar pe a treia treaptă a podiumului s-a aflat Hyundai, marcă vândută în 3.201 exemplare.

Pe locurile următoare în Top 10 s-au clasat, în ordine, Skoda, cu 3.013 de unități, Toyota, cu 2.837 de unități, Volkswagen cu 2.705 unității, Ford cu 2.246 unități. Mercedes-Benz – 1.705 exemplare, BMW – 1.563 unități și Suzuki – 1.249 unități.

În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în luna aprilie a acestui an 21.846 de unități, în scădere cu 14,4% față de aprilie 2022.

Și în cazul intervalului ianuarie – aprilie 2023 înmatriculările de autoturisme de ocazie intrate pentru prima dată în parcul auto de la noi au scăzut cu 6,5% față de primele patru luni din 2022, până la 98.453 de unități.

– Două modele Dacia în Top 10 european. Cota de piață a urcat la 4,5%
– APIA: Cota de piață a mașinilor electrice a urcat, în România, la 8,6%

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai Group, estimează că popularitatea SUV-urilor va ajunge

Scroll to Top