S-a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate la alternativa la DN1 Câmpina-V.Doftanei-Săcele

Alternativa la DN1 Jeep Wrangler Rubicon 2020

Alternativa la DN1 Câmpina-V.Doftanei-Săcele a făcut încă un pas. A fost lansată licitația pentru studiul de fezabilitate al șoselei Câmpina-Valea Doftanei-Săcele, care ar fi al treilea drum între Ploiești și Brașov.

Foto: Bogdan Paraschiv

Ideea nu este nouă și ea datează din 2003 dar lucrurile au tergiversat la nesfârșit.
Drumul pornește din Câmpina, trece prin satul Lunca Mare, urcă pe lângă barajul Paltinul, coboară în Valea Doftanei și continuă apoi spre Valea Neagră, peste pasul Predeluț, până înainte de intrarea în Săcele unde se unește cu DN1A.

Este vorba de drumul DJ102I care are o lungime de exact 60 km din Câmpina până la intersecția cu DN1A la intrarea în Săcele fiind mai scurt decât ruta pe DN1 de la Câmpina la Brașov.

Din cei 60 km, o mare parte sunt deja asfaltați, din Câmpina până la ieșirea din Valea Doftanei. De curând, a fost construită și o centură la Valea Doftanei care ar putea prelua o parte din trafic.

Mai sunt practic de reabilitat doar 25 km, dintre care 11 km pe teritoriul județului Prahova, de la ieșirea din Valea Doftanei până la valea Neagră și încă 24 km pe teritoriul județului Brașov de la Valea Neagră până la intrarea în Săcele. Aceasta este și porțiunea cea mai dificilă deoarece trece peste pasul Predeluț.

Compania Națională de Investiții a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al acestui drum. Ofertele vor fi deschise pe 19 mai, iar studiul trebuie făcut în patru luni. Viitorul drum peste munți va avea două benzi, câte una pentru fiecare sens și o lățime de opt metri.

Alternativa la DN1 Câmpina-V.Doftanei-Săcele ar putea fi o soluție la descosgestionarea traficului până se va construi autostrada Ploiești-Brașov.

 

 

 

 

Adaugati comentariu