Scădere drastică a pieței mașinilor noi în martie

Showroom Dacia - interior inmatriculari martie

În așteptarea debutului programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, românii au înmatriculat cu 25% mai puține mașini noi în martie 2024 decât în aceeași lună a anului trecut.

Datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), fost DRPCIV, arată că în luna martie 2024 au fost înmatriculate în România doar 9.156 de mașini noi, valoare corespunzătoare unei scăderi cu nu mai puțin de 25,26% față de a treia lună a anului trecut.

Această scădere drastică vine după o alta, ceva mai mică, – de 8,92% – înregistrată în februarie. Unii dintre comercianții români de mașini consideră că aceste scăderi sunt cauzate, pe deoparte, de așteptarea clienților interesați să își finanțeze parțial achizițiile prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus susținute de stat – care au debutat pe 19 martie, dar și de o reticență de a cumpăra bunuri cu valori mari într-o perioadă incertă, cu inflație ridicată.

Cele două luni de scădere a numărului de mașini noi înmatriculate au făcut ca, în ciuda creșterii cu 4,15% din ianuarie 2024, primul trimestru al anului să se încheie cu un recul de 10,11% față de perioada ianuarie – martie 2023. Mai exact, dacă în primele trei luni din 2024 erau înmatriculate, conform DGPCI, 36.966 de autoturisme noi, în primul trimestru din 2024 numărul mașinilor înmatriculate a fost de doar 33.228 unități.

Mărcile din vârful clasamentului înmatriculărilor au fost, în primul trimestru din 2024, Dacia, cu 9.692 unități, Toyota (2.614 unități) și Skoda (2.443 unități). Top 10 este completat, în ordine, de Hyundai, Volkswagen, Renault, Mercedes-Benz, BMW, Ford și Suzuki.

În privința înmatriculărilor de mașini second-hand intrate în circulație pentru prima dată în România, volumul acestora a atins în martie 2024 cifra de 27.499 unități.

Totalul primelor trei luni din 2024 în privința mașinilor de ocazie înmatriculate pentru prima dată în România a urcat la 84.135 unități, în creștere cu 9,88% față de perioada similară din 2023.

„Reculul din februarie și martie a fost cauzat, în principal, de faptul că programele Rabla Clasic și Rabla Plus, apreciate de români, au fost anunțate pentru a doua jumătate a lunii martie. Astfel a apărut un efect de așteptare, potențialii clienți amânând decizia de achiziție până la debutul acestora”, a declarat pentru AutoExpert secretarul general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Adrian Sandu.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Rimac Technology - BMW

Parteneriat BMW Group – Rimac Technology

Grupul BMW a încheiat un parteneriat „pe termen lung” cu Rimac Technology, divizie independentă a companiei croate care, alături de Porsche, este

Scroll to Top