Scumpirea carburanților afectează grav transporturile

Transportorii rutieri au asistat în ultimul an la o creştere de peste 30% a preţului carburantului în România ceea ce a provocat un grav dezechilibru în bugetul planificat.

Acest fapt a afectat permanent stabilitatea şi capacitatea planificării cheltuielilor unei industrii cu impact major, prin componenta de transport, a preţului final la consumator. Într-o perioadă mult prelungită de criză economică, companiile de transport sunt nevoite să suporte o presiune a costurilor din carburanţi alături de alte componente de cost majorate, TVA, taxele locale, primele de asigurare, taxele de drum,etc.

Deşi toţi agenţii economici şi-au adaptat politicile de administrare unui mediu economic naţional şi european grav afectat de criză, sectorul transporturilor rutiere este nevoit să suporte în fiecare lună creşteri succesive de preţ fără a putea să-şi adapteze tarifele în acelaşi ritm şi cuantum întrucât piaţa de transport nu permite aceste corecţii repetate, inerţia sistemului producând erodarea capitalului şi în final blocarea financiară a societăților.

Au fost înţelese, deşi foarte greu suportate, creşterile datorate majorării accizelor, a cursului leu/euro şi şocul creşterii de TVA dar nu pot fi suportate continuu creşteri de preţ motivate permanent de factori externi şi „obiectivi” de către furnizorii de carburanţi a căror singură politică monopolistă, chiar în această perioadă de criză, este nu conservarea marjei de profit ci creşterea acesteia în orice condiţii.

Se constată că Guvernul României, atent la politicile macroeconomice, nu ia niciun fel de poziţie în stoparea acestui fenomen care a devenit o puternică frână în mecanismul economic şi care ar putea produce chiar blocarea lui, aşa cum s-a întâmplat în GRECIA. UNTRR trage încă o dată un semnal de alarmă pentru stoparea cu toată fermitatea a unui fenomen care conduce inevitabil şi permanent la creşteri de preţuri la raft tuturor produselor. Acesta reprezintă unul din motivele pentru care majoritatea românilor din zonele de frontieră îşi fac cumpărăturile în ţările vecine.

Considerăm că acest fapt este în acelaşi timp ruşinos şi revoltător. UNTRR îşi exprimă clar dezacordul faţă de această politică de preţuri monopolistă practicată de companiile petroliere şi solicită Guvernului României să adopte o poziţie hotărâtă de stopare a fenomenului.

Despre Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice,afiliată la IRU, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Adaugati comentariu