SEAT depăşeşte bariera de 200.000 de vehicule în prima jumătate a anului 2014

Vanzarile SEAT au continuat trendul ascendent. Marca a incheiat prima jumatate a anului 2014 cu 200.200 de unitati livrate, cu 9,9% mai multe decat in prima jumatate a anului 2013 (182.200). SEAT a inregistrat astfel cel mai bun rezultat din ultimii 6 ani, depasind cifra de 200.000 de unitati livrate in prima jumatate de an de la inceputul crizei economice in 2008.

Vanzarile
modelului Leon au reprezentat factorul cheie al acestei cresteri. Modelul
compact si-a crescut vanzarile cu 62,3%, toalizand 78.600 de vehicule, cu 30.200
mai multe decat in prima jumatate a anului precedent (48.400). Versiunea ST a
depasit asteptarile si a contribuit cu 21.200 de unitati. Alhambra, unul dintre
modelele cu cea mai rapida crestere in acest an, a adaugat alte 19,4% (total:
11.400 unitati; 9.500 in 2013).

Presedintele
SEAT Jürgen Stackmann a subliniat faptul ca SEAT isi continua cresterea peste
media pietei. “Volumele sunt inca mici, dar piata europeana arata deja semne de
revenire. In acest context vanzarile noastre sunt, din nou, in crestere peste
media competitorilor. Leon este un succes si va fi capabil sa ne mentina acest
pe acest trend de crestere.” Dr. Andreas Offermann, Vice-Presedinte de Vanzari
si Marketing a spus ca “Leon satisface nevoile tutror clientilor. Adaugarea
versiunilor CUPRA si ST 4DRIVE, precum si viitoarea lansare a versiunii
X-PERIENCE, conduc la cresterea numarului de prospecti ai acestui model.”

Principalele piete europene care au generat crestereSEAT a crescut
numarul livrarilor cu 10.5% in Europa de Vest pentru prima data in prima
jumatate de an (158,300; 143,300 in 2013) si a atins o cota de piata de 2.5%
(2013: 2.4%). In Germania compania a comercializat 42,300 de vehicule (2013:
38,200), cu o crestere de 10.9%, consolidandu-si pozitia in top 10. De
asemenea, SEAT a inregistrat cresteri de doua cifre procentuale in Spania,
+13.3% (TOTAL: 39,300 UNITATI; 34,600 IN 2013), Anglia, +17.4% (total 26,800
vehicule; 22.900 in 2013) si Italia, +14.2% (total 6,600; 5,800 in 2013). SEAT
a vandut aproape 2,000 de unitati in Portugalia, unde vanzarile s-au dublat,
+113.0% (total: 3,700; 1,800 in 2013).Livrarile SEAT
in Europa de Est au crescut cu 78,2% in prima jumatate a lui 2014, atingand un
total de 12.900 de unitati (2013: 7.300). In Cehia, principala piata din zona a
marcii spaniole, si-a dublat vanzarile (+109.8%) cu un total de 3.900 unitati
livrate (2013: 1.900).

In afara
Europei, cele mai bine pozitionate tari sunt: Mexic (10.300 unitati), Algeria
(8.400), Turcia (3.900) si Israel (3.200). In Romania cresterea procentuala
este de  52.2% cu un total de  577 unitati (2013: 379).

Crestere a productiei si a numarului de locuri de
munca la Martorell

Martorell, fabrica
in care sunt construite majoritatea modelelor SEAT, a incheiat primele 6 luni
ale acestui an cu o crestere de 11,1% in comparatie cu perioada precedenta a
anului trecut, cu un total de 239,100 de unitati construite, cu aproape 24.000  mai multe (2013:  215.200). Datorita cresterii productiei
modelului Leon, in acest an s-au angajat temporar mai mult de 550 de muncitori,
in martie fiind adaugat al treilea schimb pe linia de productie a modelului
Leon. In plus,incepand de la 1 iulie, primii 45 de studenti care au fost
angrenati in sistemul VP training s-au angajat in companie.

SEAT este
singura companie din sectorul auto, care dispune de o capacitate completă de
design, dezvoltare, producţie şi vânzare de automobile în Spania. Membră a Grupului
Volkswagen, multinaţionala are sediul la Martorell (Barcelona), exportând peste
80% dintre autovehiculele sale către 75 de ţări. În 2013, SEAT a avut o cifră
de afaceri totală de 6.473 milioane de euro, cea mai mare cifră din istoria
companiei,  la o cifră de livrări care
totalizează 355.000 de unități.Grupul SEAT are
13.500 de angajaţi calificaţi, la cele trei centre de producţie din Barcelona,
El Prat de Llobregat şi Martorell, unde sunt fabricate, printre altele,
modelele de mare succes Ibiza şi Leon. În plus, compania produce modelul
Alhambra, în Palmela, Portugalia, SEAT Mii în Bratislava (Slovacia) și
Toledo la Mladá Boleslav (Republica Cehă).Multinaţionala
spaniolă dispune, de asemenea, de un Centru pentru Dezvoltare Tehnică, un adevărat
„centru de know-how”, care reuneşte peste 900 de ingineri, a căror misiune este
aceea de a fi forţa motoare a inovaţiilor celui mai mare investitor industrial
în cercetare, dezvoltare şi inovaţie din Spania. În privinţa angajamentului
declarat de a proteja mediul, SEAT are la baza activităţilor sale, criterii de
sustenabilitate, mai exact, reducerea emisiilor de CO2, eficienţa energetică,
precum şi reciclarea şi reutilizarea resurselor.

Adaugati comentariu