Nu se pune problema de compromisuri la compacta BMW Seria 1 E82, E87, E88. Totul este pentru plăcerea de a conduce… deci mai puțin confort pentru pasagerii din spate.
Conducere
Răspunsul din 2004 al lui BMW la problema numită Audi A3 a fost devastator. Distribuție optimă a greutății, tren de rulare incisiv, putere transmisă doar către roțile din spate, direcție ultraprecisă și consistentă la orice viteză. Așa poate fi descrisă prima incursiune a producătorului în segmentul C (dacă nu luăm în calcul Seria 3 Compact). A fost un succes deplin, mai ales că Seria 1 a moștenit motoarele de la Seria 3, în mare parte vioaie și plăcute la condus. La viteză mare e dificil să îl prinzi pe german, care se joacă cu succesiunile de curbe cu o agilitate uimitoare. Pe scurt, caietul de sarcini al mărcii a fost respectat întocmai.
Interior
Puține modele din această clasă se preocupă atât de puțin de ospitalitate. Pentru a ajunge pe banchetă, pasagerii trebuie să se facă mici. În plus, tunelul de transmisie este înalt, ceea ce face ca locul din mijloc să fie inconfortabil. Cu toate acestea, odată ajunși acolo, pasagerii stau bine în spate. În plus, călătoriile sunt plăcute și au un nivel de zgomot relativ scăzut. La primele versiuni, interiorul este realizat din materiale de o calitate mai slabă, dar varianta restilizată se descurcă mai bine la acest capitol. Problema este mai ales confortul suspensiei, obsesia pentru dinamism având ca revers amortizarea limitată a denivelărilor.
Ani de fabricație 2004–2011
Caroseriehatch, coupé, cabrio
Dimensiuni exterioare
L × l × h (mm) 4227 × 1751 × 1430
Portbagaj (l) 330–1150
➡ Configurează-ți aici actuala Serie 1 💡
BMW Seria 1 E82, E87, E88 – Versiuni cu probleme
Motor
• Funcționare neregulată (mar. 2007 – ian. 2009) -> bobinele de inducție
116i/118i/120i:
• Martor motor aprins (feb. 2007 – dec. 2008) -> senzorii arborilor de distribuție
116i/120i:
• Zgomote la motor (<aug. 2007) ->
Întinzătorul lanțului de distribuție
130i:
• Pierdere de putere (iun. 2006 – feb. 2010) -> pompa de înaltă presiune
Toate dieselurile:
• Pierdere de putere (iun. 2006 – feb. 2010) -> pompa de înaltă presiune
116d/118d/120d/123d:
• Turație instabilă în jurul a 1500 rpm (2007–2015) -> probleme la vilbrochen, lanț de distribuție, pompă de ulei sau pinioane arbore de echilibrare, care pot duce la calarea motorului
118d:
• Martor încărcare baterie aprins (<mar. 2005) -> șurubul de reglaj al alternatorului
Transmisie manuală:
• Ambreiaj brutal pe treapta 1 și marșarier, la diesel -> de schimbat ambreiajul și volanta, de reprogramat computerul
Habitaclu
• Volan greu de învârtit (< mar. 2007) -> de schimbat coloana de direcție
Detalii tehnice și recomandări
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
116i | 09/04–09/11 | 115/122 | 200/204 | 10,8/9,9 | 7,5/5,8 | • • | Cea mai ieftină versiune, dar și cea mai puțin agreabilă | |
118i | 09/04–09/11 | 122/143 | 208/210 | 9,4/8,8 | 7,3/5,9 | • • • | Un pic mai alert, dar nu foarte interesant. Versiunea de 143 CP este clar mai vioaie decât cea de 122. | |
120i | 09/04–09/11 | 150/170 | 217/224 | 8,7/7,8 | 7,4/6,4 | • • • • | Un motor lin, dar puternic la orice regim. În plus, are și o anumită muzicalitate. | |
130i | 09/05–09/11 | 265 | 250 | 6,1 | 8,3 | • • • • • | Deși nu e înnobilat cu sigla M, are șase cilindri care împing minunat și un sunet remarcabil. | |
116d | 03/09–09/11 | 115 | 200 | 10,3 | 4,4 | • • • | Un motor diesel de bază recomandabil, dar se poate și mai bine. Vezi mai jos! | |
118d | 09/04–09/11 | 122/143 | 201/210 | 9-Oct | 5,6/4,7 | • • • • | Versiunea de 122 CP este satisfăcătoare, dar cea de 143 se conduce mai plăcut. | |
120d | 09/04–09/11 | 163/177 | 220/228 | 7,9/7,6 | 5,7/4,9 | • • • • • | Cel mai echilibrat diesel, oferă plăcere la volan și accelerează viguros și sub 2000 rpm. | |
123d | 10/07–09/11 | 204 | 238 | 7 | 5,2 | •• • • • | Un diesel care atinge suta în 7 secunde? Sigur, BMW poate! |