Înlocuind muchiile ascuțite ale lui GLK, GLC aduce o serie de suprafețe curbate. Coupé-ul a sosit după un an, preluându-i latura tehnică. Foto: Mercedes-Benz
GLC-ul preferă cartierele cu pretenții, etalându-și aspectul rasat și punându-și suspensiile moi la treabă pentru a proteja vertebrele călătorilor. În weekend însă, știe să facă hiking, ducându-te până în creierii munților, cât timp e încălțat corespunzător.
Pe autostradă, acest SUV este imperial, mai ales ținând cont de silențiozitatea interiorului. Zgomotele aerodinamice sunt bine atenuate, iar suspensia e foarte moale, fapt care induce ruliu pe viraje. Este un comportament dinamic care se potrivește mai degrabă curbelor largi decât secvențelor cu viraje întortocheate.
Interiorul este generos, favorizând călătoriile în familie, care beneficiază și de un portbagaj de dimensiuni mari. Acestea sunt însă caracteristici ceva mai puțin pregnante la versiunea coupé, după cum s-ar putea bănui.
Spre deosebire de majoritatea rivalilor săi, GLC este disponibil doar cu tracțiune integrală 4Matic, ceea ce influențează negativ prețurile. Șoferul se bucură de o conducere relaxantă, dar, dacă își dorește agilitatea unei balerine, ar trebui fie să opteze pentru versiunea AMG, fie pentru rivali de la alte mărci, mai puțin axați pe confort.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2015–2022
Caroserie:SUV, SUV-coupé
Dimensiuni – L × l × h (mm): 4656 × 1890 × 1638
Volum portbagaj (l): 550
Masă (kg): de la 1770
Volum rezervor (l):66
Probleme cunoscute
- În cazul versiunii 350 E, problemele care au afectat bateriile de tracțiune au impus schimbarea acestora și imobilizarea mașinii.
220 d și 250 d au avut probleme cu supapa EGR (martor aprins în bord) și cu distribuția zgomotoasă. - La 350 d se pot semnala scurgeri de ulei și de lichid de răcire, precum și pierdere a puterii din cauza turbosuflantei cu probleme.
- Amortizoarele pot fi zgomotoase în special la trecerile peste liniile de tramvai abordate în viteză.
- Plăcuțele de frână pot scârțâi.
- Pot fi auzite și zgomote parazite de la grupul diferențialului aflat la nivelul punții din spate.
- Sunt cazuri dese de martori aprinși fără motiv în bord.
- În sfârșit, direcția și-ar putea pierde asistența servo sau ar putea fi un scurtcircuit pe instalația servodirecției, din cauza cablajului instalat incorect.
- Rechemare în 2021
Motor | Perioadă producție | Putere max. (CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
250 | 06/15–06/19 | 211 | 222 | 7,3 | 6,5 | • • | Deloc rău pentru un motor de bază. Performanțele sunt decente, la fel ca și plăcerea de a conduce. |
300 | 06/15–06/19 | 243 | 236 | 6,5 | 7,2 | • • • • | Fără îndoială, cel mai pasional model „uzual“ |
350 E | 06/15–08/17 | 327 | 235 | 5,9 | 5,9 | • • • | Este o versiune rară, scumpă și cu anumite probleme la baterii. |
43 AMG | 06/15–02/13 | 367 | 250 | 4,9 | 10,3 | • • • • • | Performanțe reale și consumuri pe măsură. Există și variante de 476 și 510 CP. |
220 d | 06/15– | 170 | 210 | 7,7 | 5 | • • • | Niciun miracol pentru acest motor de 170 de cai, care preferă să fie condus ușor. |
250 d | 06/15– | 204 | 222 | 7,6 | 5 | • • • • | O alegere bună, în pofida sunetului aspru |
350 d | 03/07– | 258 | 238 | 6,2 | 5,9 | • • • • | Performanțe bune, dar nu pentru entuziaști |