Mai mult confort decât dinamică. Așa poate fi descris acest SUV de lux. Dar și prestațiile sunt bune pentru gabaritul său. Care sunt plusurile și minusurile lui ML, generația W164? Iată!
Conducere
Neamțul este ideal pentru cei care caută o limuzină „la înălțime“. Postului de conducere, nu ai ce-i reproșa, comenzile fiind dispuse ergonomic, iar poziția la volan, excelentă. În oraș, sistemele de asistență vor fi apreciate, mai ales că mașina e mare, iar direcției greoaie îi lipsește precizia. Dar se simte bine pe drumuri proaste, datorită suspensiei Airmatic. Totuși, la condus rapid, ruliul e perceptibil. Cât despre off-road, ML are reductor de turație și diferențial central blocabil.
Interior
Instalați pe scaunele ample precum regii pe tronurile lor, călătorii nu resimt niciun dram de oboseală în călătoriile lungi. În spate, spațiul e mare, iar ambianța, odihnitoare. Calitatea insonorizării și a suspensiei asigură un confort remarcabil. Și portbagajul este mare și are numai materiale de calitate. Avem însă două regrete. Câteva plastice fac notă discordantă cu calitatea interiorului, iar anumite asamblări mai scot zgomote la trecerea prin gropi.
Date tehnice ML W164
Ani de fabricație 2005–2011
Caroserie: SUV cu 5 uși
Dimensiuni exterioare
L × l × h (mm) 4780 × 1911 × 1810
Portbagaj (l) 551–2050
➡ Configurează-ți aici actualul GLE, urmașul lui ML! 💡
Versiuni cu probleme
Motor
V6 CDI:
• Zgomote de la motor -> cuzineții bielelor sau lanțul de distribuție
• Martor motor aprins, lipsă de putere -> senzorul de temperatură
• Lipsă de putere, risc de cedare a turbocompresorului -> galerie de evacuare fisurată
• Lipsă de putere -> probleme cu supapa EGR
• Martor nivel ulei aprins (<iun. 2008) -> contacte imperfecte
V6/V8 CDI:
• Lipsă de putere, funcționare neregulată -> rampa injecției, supapa de reglare a presiunii și pompa de înaltă presiune
Transmisie
• Vibrații, patinaj, șocuri la 7G-Tronic (<nov. 2007) -> ambreiajul convertizorului de cuplu
• Treptele nu se schimbă lin la 7G-Tronic -> de schimbat ambreiajul multidisc și unitatea de comandă electrohidraulică.
Caroserie
• Pocnit al coloanei de direcție la bracare -> prinderea casetei de direcție pe caroserie
• Zgomote ale coloanei de direcție (<ian. 2007) -> suportul coloanei sau arborele
• Aprindere martor plăcuțe de frână (<mai. 2010) -> cablajul cu probleme
• Zgomote înfundate la puntea față -> de înlocuit barele transversale
Interior
• Climatizarea nu răcește -> conductele din zona compresorului au probleme.
Detalii tehnice și recomandări
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
350 AT | 07/05–11/11 | 272 | 215 | 8,4 | 11,5 | • • • • | Un motor cu injecție directă și prestații bune. Consumă mult. |
500 AT | 07/05–11/11 | 306/388 | 235/250 | 6,9/5,8 | 13,4/13,1 | • • • • • | Senzații de V8, impresionant mai ales în versiunea de 388 CP. Costuri mari de întreținere |
63 AMG AT | 09/06–11/11 | 510 | 250 | 5,0 | 16,5 | • • • • • | Accelerații fabuloase pentru acest V8. Rezervat clienților cu bani „grei“ |
280/300 CDI AT | 01/06–11/11 | 190/204 | 200 | 10,4 | 9,4/8,4 | • • • • | Un entry level onorabil, cu performanțe bune și fără puncte slabe |
320/350 CDI AT | 09/05–11/11 | 224/231 | 210/220 | 9,4/7,6 | 9,4/8,9 | • • • • | Cel mai bun diesel ca echilibru între preț, performanțe și consum. |
420/450 CDI AT | 07/06–11/11 | 306 | 235/235 | 6,8/6,5 | 9,1 | • •• • • | Un V8 diesel de 700 Nm. Reprize incredibile. Costurile de întreținere sunt mari. |