Second hand – Skoda Octavia Mk2 și Mk2 facelift

Second hand - Skoda Octavia Mk2 și Mk2 facelift

Octavia e familista ideală oferind o ținută de drum sigură, un portbagaj generos și motoare TDI puternice.

Conducere

Posesorii de Golf V vor recunoaște multe elemente de la propria mașină urcând la bordul celei de-a doua generații de Octavia. Totuși, modelul ceh nu este o copie a germanului, ci are o personalitate bine definită. În oraș, Octavia este foarte fâșneață, mai ales datorită greutății moderate. Deși direcția nu este prea comunicativă, este exactă, iar schimbătorul de viteze se mișcă extrem de precis. Și în afara orașului, Octavia este la fel de plăcută, cu a sa ținută de drum sigură și cu frâne eficiente. Incisivitatea pe viraje impresionează, datorită suspensiilor reglate sportiv.   

Habitabilitate

Second hand - Skoda Octavia Mk2 și Mk2 facelift

Prezentarea nu a fost niciodată punctul forte al compactei cehe. Nici la a doua generație ambianța nu impresionează, dar materialele din interior sunt de calitate. Scaunele sunt tari și le lipsește susținerea laterală, iar suspensia nu amortizează prea bine denivelările, dar bordul ergonomic este bine asamblat. Abia al doilea nivel de echipare are în dotarea standard toate echipamentele esențiale. Spațiul pe banchetă are dimensiuni medii, dar portbagajul este foarte încăpător. Pe scurt, mai ales versiunea break este potrivită pentru familii.

Date tehnice

Ani de fabricație: 2004-2013

Caroserie: sedan cu 5 uși

Dimensiuni exterioare:

L/l/h (mm): 4.569/1.769/1.462

Portbagaj (l): 560-1.350

Detalii tehnice și recomandări 

Motor

Perioada producției

Putere max.(CP)

Viteză max. (km/h)

Acc. 0-100 km/h (s)

Consum mediu
(l/100 km)

Recomandare

Detalii

1.2 TSI

01/10-06/13

105

192

10,8

5,7

∞ ∞ ∞

Tonic și suplu, grație turbocompresorului.

1.6

01/05-12/09

102

190

12,3

7,4

∞ ∞

Un entry-level care nu impresionează la niciun capitol.

1.6 FSI

01/05-01/09

115

198

11,2

7

∞ ∞ ∞

Mai rapid și mai economic decât
1.6 de 102 CP.

1.4 TSI

01/09-06/13

122

203

9,7

6,6

∞ ∞ ∞ ∞

Cel mai omogen motor pe benzină din gamă. Alegerea noastră!

2.0 FSI

01/05-06/07

150

213

9,3

7,6

∞ ∞ ∞ ∞

Un motor plăcut la condus, puternic și rafinat.

1.8 TFSI

06/07-06/13

160

223

7,8

6,9

∞ ∞ ∞ ∞ ∞

Performanțele sale fac din Octavia un cruiser excelent!

RS

11/05-06/13

200

240

7,3

7,5

∞ ∞ ∞ ∞

Motorul de Golf GTI asigură o dinamică de top. Cu ce preț, însă?

1.6 TDI

06/09-06/13

105

191

11,3

4,5

∞ ∞ ∞

La fel de puternic ca și 1.9 TDI,
dar ceva mai rafinat.

1.9 TDI

06/04-06/09

105

192

11,8

5,3

∞ ∞ ∞

Cuplu și consum bune, dar zgomotul
și vibrațiile sunt obositoare.

2.0 TDI 140

06/04-06/13

140

208

9,6

5,9

∞ ∞ ∞ ∞

Probabil cel mai potrivit motor diesel pentru Octavia.

2.0 TDI 170

12/06-06/13

170

225

8,4

5,7

∞ ∞ ∞ ∞

Performanțele îl recomandă, dar nu și lipsa rafinamentului.

Versiunile cu probleme

1.9 TDI

Zgomote, pierdere de putere -> arborele de distribuție

Pierdere de putere -> electrovalva de reglare a presiunii de supraalimentare sau turbocompresorul

1.9 TDI/2.0 TDI pompă-injector

Pierdere de putere (dec. 2004-mai 2006 -> supapa EGR sau turbocompresorul

2.0 TDI pompă-injector

Ulei în lichidul de răcire -> radiatorul de ulei

Consum anormal de lichid de răcire -> chiulasă cu probleme

1.6 TDI/2.0 TDI common rail

Pierdere de putere -> clapeta supapaei EGR

2.0 TDI common rail

Pierdere de putere -> actuator turbocompresor

Transmisie

Transmisie manuală

Zgomote și vibrații la versiunile TDI -> de înlocuit volanta și ambreiajul

Uzarea prematură a volantei și ambreiajului -> bucșa de centrare motor – cutie de viteze

Transmisie DSG

Mesaj de eroare la DSG6 și DSG7 -> mecatronica (feb. 2007 – iun. 2008) sau kitul de dublu-ambreiaj (<iun. 2013)

Habitaclu

Zgomot de la climatizare (< mar. 2007) -> motoarele voleților care reglează temperatura

Climatizarea nu răcește -> compresorul Delphi (< oct./11) sau condensatorul Modine (< mar. 2012)

Adaugati comentariu