GENEVA LIVE: Când se lansează noile Laguna și Megane

Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault, a dezvăluit câteva detalii picante referitoare la viitoarele generații Laguna și Megane, cu prilejul unei mese rotunde găzduite de Salonul Auto de la Geneva.

„Lansăm cinci mașini noi în acest an și alte câteva în 2016. Așadar, la sfarsitul anului viitor vom putea spune că vedem gama nouă de modele, completă, de la Renault”, a dezvăluit carismaticul stilist olandez, creionând, astfel, următorii pași ai mărcii, după lansarea noilor Kadjar și Espace.

Întrebat care va fi direcția pe care o va adopta urmașul actualei Laguna, van den Acker a șocat asistența, dezvăluind că limuzina Renault nu va mai exista, cel puțin nu în forma pe care o cunoaștem astăzi. Numele Laguna va dispărea. Noul sedan de clasă D pe care îl vom lansa va fi un vehicul complet nou, cu o platformă nouă, noi dimensiuni, nou nume, noi motoare și noi tehnologii. Nu va fi un succesor pentru Laguna. Este un vehicul complet nou, conceput pentru piața europeană, dar și pentru Asia”.

Canibalizarea de rău augur dintre Laguna și Latitude va ține, de asemenea, de domeniul trecutului, cele două modele relativ similare urmând să fie comasate, sub un singur nume. „E mai bine să ai o mașină bună decât două așa și așa. E important pentru noi sa avem succes în categoria CD. Vom concura cu mărcile germane premum, dar și cu Ford, Opel sau Skoda.”

Referitor la termenul preconizat de lansare, Laurens van den Acker a dezvăluit că vom vedea noua mașină foarte curând, înainte de vară.”

Tot în 2015 va fi prezentat și noul Renault Megane, șeful de design al casei franceze confirmând debutul oficial al acestuia în septembrie. „Veti vedea viitorul Megane în acest an, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Designul și tehnologiile din spate noului Megane vor fi complet noi, Renault pornind de la o foaie albă de hârtie în proiectare acestuia. Încadrarea în segmentul compact rămâne neschimbată. Megane nu va fi repoziționat sau transformat într-un crossover pe tipologia adoptată de Nissan cu Qashqai, acest rol revenindu-i proaspăt lansatului Kadjar.

Va beneficia de toate elementele moderne ale platformei care a debutat odată cu noul Espace. Va rămâne în segmentul C, care l-a consacrat. Nici Golf sau Astra nu se schimbă foarte mult de la o generație la alta. Vom avea însă grijă ca Megane să fie cel mai inovativ, cel mai modern, mai latin și mai senzual”, explică Laurens van den Acker, care nu a infirmat posibilitatea apariției unei versiuni hibride, puțin probabile, însă, în contextul emisiilor suficient de reduse cu care se laudă noua gamă de motorizări turbo de la Renault.

CORESPONDENȚĂ DE LA GENEVA

Adaugati comentariu