Seria 6 Cabriolet şi tradiţia modelelor decapotabile de la BMW

La noul BMW Seria 6 Cabriolet, plăcerea condusului este definită de o tehnologie avangardistă, dar şi de un design puternic marcat de tradiţia mărcii. Timp de mai bine de 70 de ani, modele sport decapotabile care purtau emblema BMW au reprezentat o referinţă pentru dinamica excepţională şi plăcerea exclusivistă a condusului.

Istoria extraordinară a cabrioletelor include legendarul BMW 328 – cu a sa celebră victorie în cursa Mille Miglia din 1940 – şi emblematicul BMW 507 din anii ’50 şi ajunge până la predecesorul noului BMW Seria 6 Cabriolet, un model dinamic şi avangardist.
Modele cabriolet în perioada interbelică – de la BMW 327 la BMW 335 cu motorul clasic de şase cilindri
Încă de la primul automobil produs, legendarul 3/15 Dixie, BMW a construit un model descoperit. Cu siguranţă cele mai renumite decapotabile ale mărcii din perioada interbelică au fost BMW 328 şi 327 (construite în perioada 1936 – 1940). Disponibile în versiunile coupé sport şi cabriolet, s-au impus ca cele mai exclusiviste modele BMW ale vremii. 

Modelul 328 Roadster a reprezentat baza pentru un coupé sport cu caroserie foarte uşoară, din aluminiu, cu care BMW a reuşit să obţină victoria în clasamentul general al legendarei curse Mille Miglia din 1940 şi să stabilească un record de viteză care avea să rămână neschimbat până la închiderea competiţiei în 1957.

Disponibil în versiune sedan şi cabriolet, BMW 335, era un model de statut, care oferea un confort deosebit. Lansat în 1939, acest cabriolet cu patru locuri dispunea de o ambianţă luxoasă în interior graţie folosirii tapiţeriei din piele şi a aplicaţiilor din  lemn şi crom, în timp ce cutia de viteze complet sincronizată contribuia la îmbunătăţirea confortului călătoriei.

Experienţă exclusivă a condusului: BMW 502 Cabriolet cu primul motor V8 al Germaniei postbelice
În 1954 avea să debuteze şi BMW 502. Construit pe platforma lui 501, noul model oferea un motor V8. Propulsorul integral din aluminiu dezvolta o putere maximă de 100 CP la o capacitate de 2,6 litri. Acesta a fost primul propulsor cu opt cilindri produs în Germania postbelică şi, în acelaşi timp, primul motor V8 fabricat de BMW. La acea vreme era unul din cele mai avansate motoare de pe piaţă prin conceptul de design ultra-uşor.

Stil emblematic, cu două şi cu patru locuri: BMW 503 Cabriolet şi BMW 507
În paralel cu dezvoltarea continuă a modelelor 501 şi 502, BMW intenţiona şi realizarea unor automobile sport. În timp util pentru Salonul Auto de la Frankfurt din 1955 compania a pregătit două modele noi şi spectaculoase: BMW 503 Coupé şi BMW 507 Roadster. 

Ambele erau propulsate de motorul cu opt cilindri, care acum avea capacitatea mărită la 3,2 litri, ceea ce ducea puterea lui  BMW 503 la 140 CP şi până la 150 CP pentru BMW 507. Având patru locuri, BMW 503 a fost disponibil şi ca versiune cabriolet. Cu dotări precum tapiţerie din piele şi geamuri acţionate electric, automobilul oferea o combinaţie exclusivă de lux şi design foarte elegant.

Plăcerea exclusivistă a condusului revine: BMW Seria 6 Cabriolet
Noul BMW Seria 6 Cabriolet întruchipează cerinţele ideale pentru continuarea acestei poveşti de succes. Acesta preia calităţile predecesorului şi le dezvoltă prin tehnologii de avangardă. Păstrează în acelaşi timp valorile automobilelor BMW decapotabile cu patru locuri  şi le integrează într-o interpretare foarte modernă. 

Noul BMW Seria 6 Cabriolet păstrează trăsăturile clasice de design, aşa cum au fost definite de BMW 501, 502 sau 503 – capota alungită care inspiră putere şi prestanţă, habitaclu împins mult în spate, ampatamentul mărit pentru mai multă stabilitate pe şosea. În acelaşi timp oferă toate elementele pentru o călătorie luxoasă şi confortabilă, specifică unui Grand Tourer, dar oferă şi sportivitatea remarcabilă BMW.

Adaugati comentariu