Škoda Octavia EV va fi prefigurată de un concept prezentat la Salonul auto de la München din septembrie.
Conceptul acestui break va încerca o nouă direcție de design pentru Škoda și va prezenta o arhitectură de nouă generație, care va fi implementată în viitoarele modele electrice ale Grupului Volkswagen.
După cum precizează Autocar, anunțând conceptul în cadrul unei conferințe de presă privind rezultatele financiare ale mărcii Škoda pentru anul 2024, Klaus Zellmer, directorul general, a declarat: „În septembrie, la München, vom avea un concept car care va oferi un indiciu despre noul limbaj de design pentru Octavia și tehnologia pe care o va oferi această mașină“.
Platformă SSP
Škoda plănuise inițial să lanseze o versiune break electrică a modelului Octavia bazată pe actuala arhitectură electrică MEB, a Grupului Volkswagen. Cu toate acestea, Zellmer a declarat că la baza mașinii se va afla platforma SSP, care este în lucru, deoarece va oferi „performanțe mai bune și va fi mai rentabilă“.
Versiunea de serie a breakului Octavia EV este preconizată să apară până la sfârșitul deceniului, cam în același timp cu Volkswagen ID. Golf, care se va baza tot pe platforma SSP. Este de așteptat ca aceasta să conducă următoarea generație de modele Škoda electrice și să marcheze punctul de convergență a gamei sale cu motoare termice și a celei de electrice.
Gamă paralelă
Până în prezent, vehiculele electrice Škoda au existat într-o gamă paralelă, deoarece marca acordă prioritate alegerii consumatorilor și va continua să facă acest lucru. Acest lucru sugerează că modelul Octavia break cu motor termic hibridizat va continua să fie la vânzare, în timp ce Škoda introduce treptat vehicule electrice cu baterii în gama sa de modele mai cunoscute.
Înainte de Octavia electrică sunt așteptate alte două EV-uri Škoda. Epiq, un frate al lui Volkswagen ID.2 și al Cuprei Raval, va fi lansat anul viitor ca mașină electrică entry-level a mărcii Škoda. De asemenea, precedentul concept car al mărcii, Vision 7S, va intra în producție în 2026, ca echivalent electric al lui Kodiaq. Probabil, acesta va fi cel mai scump model Škoda de până acum, dar Zellmer a declarat că va păstra principiile de bază, „funcționalitate a designului și valoare pentru banii dați“.