Škoda Octavia Greenline

Cel mai popular model din gama producătorul ceh, Škoda Octavia, este și unul dintre cele mai ecologice din segment, grație pachetului Greenline.

Urmărind același principiu ca și Fabia Greenline, Škoda Octavia Greenline se folosește de poțentialul economic și ecologic al propulsoarelor diesel de cilindree mică. În cazul compactei vorbim despre un propulsor cu totul nou în gama Škoda, 1.6 TDI 105 CP cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. În ciclu combinat, Octavia Greenline emite doar 119 g CO2/km și consumă 4.4 l/100 km.

Pentru un sedan de dimensiunile Octaviei, ce poate acomoda atât cinci pasageri cât și un volum respectabil de bagaje, aceste valori sunt de-a dreptul spectaculoase. Propulsoarele diesel TDI sunt recunoscute prin furnizarea unor valori de cuplu foarte bune, iar 1.6 TDI respectă blazonul oferind 250 Nm în intervalul 1.500-2.500 rpm. Pe lângă confortul generat de prezența plafonului maxim al cuplului la turații reduse, scăderea turației motorului ajută foarte mult în diminuarea consumului și a emisiilor poluante.

Cel mai popular model din gama producătorul ceh, Škoda Octavia

Performanțele dinamice nu au avut de suferit prin aplicarea măsurilor Greenline, viteza maximă de 190 km/h și sprintul 0-100 km/h în 11.8 s fiind valori foarte bune pentru o motorizare care pune accent pe eficiență. Totodată suspensia nu a fost modificată, Octavia afișând un compromis ideal între stabilitatea pe viraje și confortul pe drumurile mai putin reușite.

Ultima generație a sistemului common rail folosit de acest motor aduce beneficii importante în materie de silențiozitate, nemaifiind nevoie de o cantitate foarte mare de materiale fonoabsorbante, care are fi îngreunat considerabil mașina. Tot în scopul de a reduce greutatea, lista de dotări opționale disponibile pentru modelele Greenline este redusă în comparație cu cea clasică. Alte elemente incluse în pachetul Greenline țin de aerodinamica optimizată, lungirea treptelor transmisiei, filtru DPF în standard și un set de anvelope cu rezistență scăzută la rulare.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top