Test drive Skoda Superb 2.0 TDI 170 CP

Pana mai de curand Skoda se multumea sa reprezinte o alternativa convenabila la masinile nemtesti fara a miza prea mult pe latura estetic. Noul Superb vine sa compenseze lipsurile generatiei precedente printr-o linie de design adaptata marcii.

  • Spatiu interior imens
  • Raportul calitate/pret
  • Design lipsit de personalitate
  • Manevrabilitate in oras

Vechea generație a modelul Superb era atât de bine conturată din punct de vedere estetic încât, de la distanță, aveai nevoie de un ochi antrenat pentru a o diferenția de compacta Octavia. Fără a exagera, Superb-ul lansat în 2001 nu era decât o Octavia pe șasiu de Passat gândită din start ca o alternativă “low cost” pe segmentul berlinelor de clasă medie. Raportul preț/dimensiuni compensa însă lipsurile la nivel de imagine, iar tehnica preluată de pe reputatul Passat cântărea mult în alegerea clienților.

Chiar dacă nu s-a bucurat de același succes ca și Octavia, Superb s-a vândut suficient de bine cât să merite o reeditare. În condițiile actuale, o abordare simplistă a exteriorului unei mașini nu poate reprezenta o premisă pozitivă pe termen lung, motiv pentru care, noua generație Superb a petrecut suficient de mult timp pe planșeta de desen.

Un spate controversat

Chiar dacă nu putem vorbi despre o schimbare radicală a filozofiei de design a producătorului ceh, noul Superb poate fi încadrat cu ușurință în categoria mașinilor aspectuoase. Noua imagine este susținută de blocurile optice redesenate, grila radiatorului prelungită în partea superioară și de linia mediană care maschează cu succes gabaritul considerabil al mașinii. Dezamăgitoare este partea din spate, unde designerii nu au reușit să integreze nici un element distinctiv, impresia generală fiind una oarecum plictisitoare.

Ca dimensiuni exterioare noul Superb forțează limita superioară a clasei medii, cu o lungime de 4,838 m, ocupând pentru moment poziția de lider. În ciuda acestui aspect, ampatamentul este inferior modelului Mondeo, punct de referință în clasa medie încă de la lansarea noii generații. În materie de capacitate de încărcare Superb oferă un volum util de 565 l care poate fi accesat în două moduri datorită sistemului TwinDoor dezvoltat de Skoda : prin deschiderea capacului portbagajului (în stil clasic berlină) sau cu tot cu lunetă (în stil liftback).

Cei 5 cm în plus la ampatament față de Passat se resimt mai ales la nivelul pasagerilor de pe banchetă, care nu vor avea nici un motiv real (legat de spațiu) pentru a se plânge. Cât despre materiale și finisări ele urmează filozofia devenită deja clasică la Skoda, și anume suficient de bune cât să nu concureze Volkswagen. Diferențele nu sunt deranjante dar pot fi observate atât vizual cât și tactil, de lăudat fiind ergonomia comenzilor preluată aproape integral de la germani.

Nimic nou sub capotă

La volan te simți ca într-un Passat cu ampatament extins, suspensie confortabilă, direcție precisă, pe ansamblu un pachet echilibrat. Presupun că nu e cazul să precizez că manevrarea unui Superb în spațiul urban poate deveni problematică. Soluția cea mai la îndemână o reprezintă senzorii de parcare sau, pentru cei mai cu dare de mână, noul sistem de parcare automat.

Motorizările disponibile acoperă o paletă largă de gusturi, de la modelul de intrare 1.4 TSI / 125 CP benzină sau 1.9 TDI / 105 CP până la 2.0 TDI în variantele de putere 140 CP și 170 CP. De recomandat ar fi ultimele două variante, recente din punct de vedere al tehnologiei common-rail și suficient de puternice pentru a nu lăsa impresia de submotorizare.

Prin prisma modificărilor aduse noii generații Superb putem concluziona fără îndoieli că nu mai avem de a face cu o versiune alungită a Octaviei, ci mai degrabă cu un Passat la ofertă. Iar acest lucru nu este deloc rău, luând în calcul tendințele de cumpărare de pe piața internă, unde factorul dimensiune completează de minune rețeta unui best-seller.

Date tehnice: Skoda
Superb
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 TDI
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1498/2120
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4838/1817/1462
Ampatament 2761
Volum portbagaj [l] 565 (1670)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 TDI
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1968
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 125(170)/4200
Cuplu max. [Nm/rpm] 350/1750
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 222
0-100 km/h [s] 8.8
Consum urban/extra/mixt 7.8/4.6/6
Emisii CO2 [g/km] 153

Adaugati comentariu