Skoda Superb. Pentru a treia oară

Skoda Superb

Constructorul ceh nu putea să lase să treacă Salonul Auto de la Geneva fără să facă vâlvă şi a pregătit în acest sens noua generaţie Skoda Superb – a treia – cea care se anunţă a fi, de departe, cea mai bună din istoria modernă a numelui.

După trecerea mărcii de la Mlada Boleslav sub umbrela VAG au fost construite aproximativ 700.000 unităţi Superb, în două generaţii ale geamănului de Passat. Acum, după ce fratele a urcat ştacheta foarte sus în clasă, tinzând chiar spre orizonturi premium veritabile, Superb nu se putea lăsa mai jos. Noul model este mai mare la interior, mai ofertant cu spaţiul care îl oferă, deşi acest aspect nu era neglijat nici în trecut. Vorbim în continuare de un sedan super spaţios, care te lasă în voie să-ţi cari şi vreo 625 litri de încărcătură cu tine, un volum record pentru un portbagaj de segment D. Tot aici trebuie menţionat că se pare că s-a renunţat la capacul portbagajului cu deschidere dublă, pe segmente, o caracteristică a generaţiei precedente.

Noul Superb este mai atractiv decât tatăl şi decât bunicul său, şi chiar mai simpatic decât Passat (îmi permit!). Se încadrează în noile tendinţe de design din Cehia, mizând pe forme unghiulare dar şi pe elemente de spectacol, aşa cum sunt farurile. În spate este mai bine decât până acum, dar încă există o senzaţie că s-ar fi putut chiar mai mult. La interior s-a mers pe o linie destul de sobră, cu accent vădit pe funcţionalitate şi ergonomie. Ecran tactil, butoane populare ca aspect, materiale vecine zomei de lux şi finisaje atente. S-a păstrat chiar şi găselniţa cu umbrela, doar că de acum vor fi două, tot în portiere, câte una pentru fiecare laterală.

Noua Skoda Superb 2015 (05)

Superb III este mai uşor, în mare datorită platformei pe care este construit, de acum celebra MQB. Pentru că oferă o flexibilitate de construcţie şi o versatilitate sporită aceasta a primit misiunea să deservească şi cel mai opulent model Skoda. Nu mai puţin de opt motorizări (cinci pe benzină şi trei diesel) vor fi oferite încă de la început, cu puteri maxime cuprinse între 120 CP şi 280 CP. Transmisiilor manuale li se va oferi şi o alternativă, cu dublu ambreiaj (DSG), iar fanii sistemelor de tracţiune integrală vor putea echipa anumite motorizări cu sisteme ce beneficiază de tehnologie Haldex 5. Nici versatilitatea la rulare nu a fost neglijată, noul Superb oferind de acum şi un sistem dinamic de control al şasiului, botezat DCC (operabil prin sistemul Driving Mode Select).

Noua Skoda Superb 2015 (07)

Şi pentru că nu putea să emită pretenţii fără un spate puternic în această clasă din ce în ce mai ofertantă, noul Superb promite echipări de bază bogate şi o multitudine de opţiuni, pentru a acoperi cât mai bine atât cerinţele de siguranţă cât şi pretenţiile de confort. Iar pentru că oamenii sunt din ce în ce mai ataşaţi/dependenţi de telefoanele mobile (prea) inteligente Skoda oferă şi SmartLink, o interfaţă, un sistem care preia din funcţiile telefonului şoferului, permiţându-i acestuia să le opereze fără a-şi lua ochii de la drum, cu o perturbare minimă a atenţiei.

Adaugati comentariu