Spark electric, vedeta standului Chevrolet la Geneva

După dezvăluirea autovehiculului electric Spark în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Los Angeles de anul trecut, modelul nou-nouţ de mici dimensiuni al mărcii Chevrolet, propulsat de baterie, va fi prezentat publicului european în premieră în cadrul ediţiei din acest an a Salonului Auto de la Geneva.

Pieţele europene în care versiunea electrică a modelului Spark va fi comercializată începând cu 2014, vor fi anunţate ulterior. Se preconizează că autovehiculul electric Chevrolet Spark va stabili noi standarde de performanţă pentru autovehiculele electrice de oraş, fiind propulsat de cel mai avansat sistem electric proiectat până acum de General Motors.  

„Modelul electric Spark este un autovehicul de oraş cu conectivitate inteligentă, o maşină fără emisii de CO2 şi credem că va atrage în special clienţii cu flote auto din câteva dintre cele mai avansate pieţe europene din punct de vedere tehnologic,” a declarat Susan Docherty, preşedinte şi director general al Chevrolet şi Cadillac Europe. „Ca şi modelul Volt, acest autovehicul electric agil demonstreză abilitatea mărcii Chevrolet de a dezvolta soluţii inteligente de mobilitate.” 

Sistemul de propulsie avansat 
Timpul de accelerare comparabil cu cel al autovehiculelor sport şi cuplul instantaneu de 542 Nm transformă autovehiculul electric Spark într-un model de mici dimensiuni cu dinamică de conducere plăcută. În centrul sistemului de propulsie al autovehiculului electric Spark se află motorul electric cu magneţi permanenţi, proiectat de GM. Acesta dezvoltă o putere de peste 130 cp (100 kW), asigurând accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 8,5 secunde. 

Autovehiculul electric Spark va fi echipat cu o baterie litiu-ion de peste 20 kWh, ce funcţionează cu ajutorul unui sistem activ de răcire şi încălzire pe bază de lichid. Datorită tehnologiei sofisticate a bateriei, se estimează că autovehiculul electric Spark va asigura una dintre cele mai bune autonomii electrice din clasa sa. Bateria a fost proiectată astfel încât să permită atât încărcarea obişnuită la o sursă de curent alternativ (c.a.), cât şi încărcarea rapidă la o sursă de curent continuu (c.c.).  

Încărcarea rapidă la o sursă de curent continuu va permite încărcarea a 80% din capacitatea bateriei în aproximativ 20 de minute. În plus, bateria suportă mai multe încărcări rapide la curent continuu pe zi. Încărcarea la o sursă de c.a. durează între 6 şi 8 ore, la o priză de 230 V. Este disponibil standard un set de cabluri de alimentare.

Adaugati comentariu