Subaru își schimbă strategia, vrea electrificare totală din prima jumătate a lui 2030 (update)

Subaru își schimbă strategia, vrea electrificare totală din prima jumătate a lui 2030

Constructorul japonez a ținut recent un briefing tehnic care a cuprins o serie nouă de obiective pe termen mediu și lung. În mare, Subaru pare să preia până în 2030 din filozofia acționarului Toyota, urmărind să ajute la crearea unei societăți „carbon-free”. 

Update 22 ian: Au apărut online și primele imagini cu un „mock-up” al conceptului, plus un video tip „walkaround” realizat pe loc, în cadrul evenimentului.



În același timp, ne putem aștepta la o apropiere și mai evidentă între cele două companii. Toyota pare pregătită să creeze un mare pol industrial japonez, având în posesie deja Daihatsu și Hino Motors, dar și 16% (cotația va crește la un minim de 20% în urma agrementului din toamna trecută) din Subaru și 5% din Mazda. De altfel, Subaru și Toyota vor dezvolta împreună noua generație 86/BRZ, noi modele cu tracțiune integrală dar și vehicule electrificate.

Subaru, 2030 este aproape

Unul din pilonii noii strategii Subaru se bazează pe creșterea gradului de utilizare a tehnologiilor hibride de la Toyota. Compania deja a încorporat-o pe modelul american Crosstrek Hybrid – XV la noi. În același timp, constructorul nipon promite să nu abandoneze elementele sale tradiționale. Adică motorizările „Boxer” și sistemele inteligente AWD. Primii pași în direcția electrificării vor fi realizați până la începutul decadei 2030, atunci când Subaru preconizează un minim de 40% din vânzările globale formate din modele electrice sau hibride.

În acest sens, compania a dezvăluit primele schițe cu viitorul său concept EV. Acesta pare a fi un prototip premergător unui crossover complet electric. Apoi, compania are drept ținte succesive prima jumătate a deceniului 2030 și anul 2050. În primul caz, Subaru vrea să aplice tehnologii de electrificare la bordul tuturor modelelor sale globale. În al doilea, compania țintește o reducere de 90% a emisiilor CO2 de tip „well-to-wheel” pentru toate vehiculele noi, comparativ cu anul 2010.

 

Adaugati comentariu