Sumar de siguranță: Chevrolet Spark

Maturizarea tehnică și dotările decente aduc lui Spark un punctaj apropiat de cele cinci stele EuroNCAP.

Mașinile din acest segment sunt cele care se confruntă cel mai mult cu suspiciunea că fiind mici, nu pot oferi un nivel de securitate satisfăcător, așa cum o fac suratele din clasele superioare. 

Contracararea neajunsului reprezentat de dimensiunile reduse vine la Spark din două direcții, una legată de masa inerțială mică și alta de sistemele de siguranță activă și pasivă pe care le posedă, amănunte ce au generat cele 69 de puncte obținute la testele de impact. 

Singurele minusuri ale lui Spark par a fi legate cel mai mult de designul exterior suficient de “contondent” cât să-i aducă câteva penalizări în ceea ce privește protecția pietonilor. Fiindcă l-am condus suficient de mult în mediul urban, am putut găsi ușor și alte plusuri ale lui Spark, cum ar fi vizibilitatea și poziția înaltă la volan, ce fac ca observarea împrejurimilor să fie facilă și să limiteze stresul de a conduce în trafic aglomerat. 

Manevrabilitatea bună și frânele eficiente sunt și ele apreciabile și au arătat că situațiile periculoase pot fi evitate cu puțin efort. Sistemul ABS este disponibil ca doatare standard, la fel ca și servoasistarea direcției. În caz de impact, situație pe care nu am dorit însă să o testăm, Spark va face față cu brio datorită construcției inteligente ce folosește pentru 66% din componente oțeluri de înaltă rezistență și ranforsări ale lonjeroanelor și montanților față, pentru a crea o celulă de siguranță eficientă în zona habitaclului, a cărei eficiență a fost dovedită la testele de impact frontal și lateral. 

Dotarea standard este foarte bună pentru acest nivel de preț, fiind oferite airbaguri pentru șofer și pasager, airbaguri laterale și tip cortină. Posibilitatea dezactivării airbagului pentru locul pasagerului, ca și sistemul de fixare Isofix sunt și ele dotări standard, ce asigură un habitaclu sigur chiar și pentru copii. 

Centurile de siguranță sunt cu pretensionare pentru locurile din față și simple, cu prindere în trei puncte, pentru locurile din spate. Deși este opțional, un sistem electronic de stabilitate este disponibil pentru Spark, ceea ce-i confirmă în plus statutul de mașină sigură.

Adaugati comentariu