Sunt anvelopele All Seasons cu adevărat o soluție?

Temperaturile încep să crească, se apropie vara și, ca în fiecare an, a venit momentul să înlocuim anvelopele de iarnă cu cele de vară. Nu există un termen limită valabil pentru toți automobiliștii. De fapt, din ce în ce mai multe persoane au decis să își echipeze mașinile cu anvelope All Season (care, pe lângă simbolul M+S, trebuie să poarte și simbolul fulgului de zăpadă), omologate pentru a fi folosite în toate lunile anului, în orice condiții meteorologice.

 

Temperatura exterioară și siguranța rutieră

 

Cu toate acestea, trebuie reamintit faptul că soluția optimă este un set dublu de anvelope. Acest lucru se datorează faptului că anvelopele de sezon sunt concepute pentru a garanta o siguranță maximă în diferite condiții de utilizare și pentru a rezista fără probleme la temperaturi ridicate de vară sau la condiții meteorologice aspre de iarnă. Pe de altă parte, anvelopele All Season reprezintă un compromis între diferitele cerințe sezoniere și pot varia în funcție de opțiunile tehnice și tehnologice ale diverșilor producători.

 

Diferențele dintre anvelopele de vară și de iarnă

 

Anvelopele de vară au caracteristici foarte diferite față de cele de iarnă. Acestea au mai puține caneluri, care sunt folosite pentru a permite scurgerea apei și pentru a îmbunătăți aderența pe carosabilul umed, dar au o compoziție concepută pentru a funcționa la temperaturi mai ridicate și pentru a garanta distanțe de frânare foarte scurte. Aceste caracteristici sunt preluate și de anvelopele de iarnă, care au însă compoziții speciale concepute pentru a nu se întări la temperaturi mai scăzute și pentru a-și menține performanțele chiar și la temperaturi sub zero grade.

În plus, anvelopele destinate lunilor reci au un număr mare de lamele pe banda de rulare, pentru a maximiza aderența în condiții de zăpadă. În cazul anvelopelor All Seasons, pe de altă parte, mulți producători pornesc de la o anvelopă de iarnă prin simplificarea designului (reducând astfel numărul de lamele) și prin modificarea compoziției, care este de fapt o soluție de mijloc, concepută pentru a rămâne flexibilă și aderentă până la câteva grade sub zero, dar fără a atinge temperaturile extreme ale unei anvelope specializate.

Testele pe care le-au efectuat partenerii de la Quattroruote au arătat că anvelopele All Season se comportă, în general, bine la accelerare și frânare pe zăpadă, deși sunt mai puțin eficiente la condus decât adevăratele anvelope de iarnă. Unul dintre punctele lor slabe este reprezentat de suprafețele umede cu temperaturi ridicate, o situație în care se comportă mai puțin bine decât anvelopele de vară și de iarnă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top