Suzuki Ignis 1.2 GLX AllGrip – Micul Hercule

Suzuki Ignis (7)

Suzuki readuce în actualitate numele Ignis care desemnează ca și predecesorul un simpatic SUV de clasă mini disponibil și cu tracțiune integrală. Am testat versiunea de top Ignis 1.2 GLX AllGrip. Foto: Bogdan Paraschiv.

Nu întâmplător, Grupul VW i-a curtat pe cei de la Suzuki în 2009 în dorința de a coopera printre altele în segmentul mașinilor ultracompacte unde Suzuki este un specialist recunoscut. Din păcate, de acest parteneriat s-a ales praful după doar 2 ani fără a se realiza vreun proiect comun. Însă rămâne ideea că un gigant ca VW s-a arătat serios interesat de expertiza Suzuki în materie de mașini mici.

Japonezii sunt cu adevărat specialiști foarte buni în mașini de clasă mini și mică, iar noul Suzuki Ignis confirmă încă o dată acest lucru readucând în actualitate după 7 ani numele Ignis.

Suzuki Ignis (15)

  •  SEGMENT: SUV de clasă mini
  • PROPULSIE: motor 4 cilindri aspirat,
    cutie manuală cu 5 trepte
  • CONCURENȚI: Fiat Panda 4×4
  • PREȚ: 13.350 euro

Fosta generație, vândută în Europa între 2003 și 2008, a fost un real succes, fiind la un moment dat cea mai bine vândută mașină din Ungaria. Noul Ignis a fost prezentat în forma conceptului IM-4 în primăvara lui 2015 la salonul de la Geneva, versiunea de serie fiind expusă în toamna aceluiași an la salonul de la Tokio.

Privit din față, Ignis atrage imediat atenția și am fost foarte surprinși să constatăm că lumea întorcea capul pe stradă după acest micuț SUV care în India concurează cu Renault Kwid, modelul care într-un viitor mai apropiat  ar trebui să se vândă în Europa și sub marca Dacia.

  • Echipare standard completă
  • Tracțiune eficientă
  • Preț atractiv
  • Design incitant
  • Spațiu interior modulabil și generos
  • Consum mic în oraș]Sisteme moderne de asistență standard
  • Confort suspensie doar mediu
  • Consum relativ mare pe autostradă

Capota tip “clamshell” care vine peste aripi la fel ca la prima generație Vitara și ca la multe modele Land Rover, garda la sol mare pentru clasa sa, de 18 cm, și montantul spate lat cu cele trei inserții embosate, îi conferă un aer de SUV, montanții față negri ca la fosta generație Swift fac să pară că acoperișul plutește, iar farurile integrate în grila radiatorului și proporțiile plăcute contribuie la crearea unei imagini mai sportive.

Suzuki a reușit să împacheteze într-un pachet foarte compact de numai 3,70 metri un mini SUV polivalent cu un spațiu interior neașteptat de generos.

Spațiul la genunchi în spate este comparabil cu al unei mașini de clasă mică de 4 metri lungime gen Opel Corsa sau VW Polo, iar pasagerii din spate stau puțin mai sus decât cei din față, aspect important mai ales pentru copii care vor putea vedea mai bine afară.

În plus, bancheta fracționabilă are segmentele culisante, lucru destul de rar chiar și în clasele superioare, iar spătarul este înclinabil sub patru unghiuri diferite. Segmentele banchetei sunt fracționabile 50-50% și se pot rabate ori de la maneta de sub șezut ori de a cea din partea superioară a spătarului însă suprafața creată nu este plană. Volumul portbagajului standard măsoară 204 litri (267 litri la versiunea 4×2) fiind similar cu al unei mașini de clasă mini, și are o formă regulată, fiind scurt și înalt. Acesta se poate mări prin împingerea banchetei spre înainte sau prin rabaterea banchetei, caz în care volumul maxim ajunge la o valoare de 1.086 litri.

Suzuki Ignis (16)
Deasupra oglinzii interioare se află cele două camere utilizate de sistemele de asistență.

În stilul tradițional Suzuki, Ignis este o mașină practică și simpatică. La interior remarcăm numeroasele spații de depozitare generoase din uși și de la baza consolei, priza de 12V și 120W din consola centrală, planșa de bord în două culori și inserțiile de culoare portocalie de la baza consolei centrale și mânerul interior al ușilor. Absolut toate comenzile sunt la îndemână, blocul climatizării fiind plasat mai sus și apelând la ideea de la Mini cu comutatoare în loc de butoane clasice.

Suzuki Ignis (4)
Planșa de bord în două culori foarte bine finisată. Ecranul sistemului multimedia de 7 inch are o ramă elegantă negru lucioasă.

Iar în centrul planșei de bord tronează sistemul multimedia cu navigație standard la versiunea de top GLX, cu display de 7 inch de sine stătător având o ramă elegantă negru lucioasă.  În spatele oglinzii retrovizoare se află două camere care deservesc radarul pentru sistemele de asistență disponibile standard: asistența la frânarea de urgență cu recunoașterea pietonilor, asistent de bandă și de oboseală. Să ai standard într-o mașină de clasă mini toate aceste sisteme nu e puțin lucru.
Noi am avut pentru test versiunea de top 1.2 GLX AllGrip. În timp ce mai mult de jumătate din SUV-urile de clasă mică nu au pe lista de opțiuni tracțiunea integrală, Suzuki oferă tracțiune integrală încă de la versiunea GL+. La salonul de la Paris în toamna lui 2016, noul șef al lui Suzuki, Toshihiro Suzuki, fiul patriarhului Osamu Suzuki a spus: “AllGrip for all people”. Mesajul Suzuki este clar: să oferim tracțiune integrală inclusiv pe mașinile cu prețuri populare dând acces tuturor la lumea 4×4.

Noul Ignis este construit pe o nouă platformă, mai ușoară care a condus la reducerea masei cu 15%. Astfel, chiar și versiunea 4×4 care aduce 50 kg în plus față de cea 4×2 cântărește numai 905 kg (1.008 kg conform măsurătorilor Quattroruote) și acest lucru se simte evident la condus. Ignis se simte ușor și agil fiind plăcut la condus ca și frații săi Splash sau Swift. Direcția este ușoară și oferă un feeling decent însă pe denivelări în viraje sunt necesare ușoare corecții în direcție. Motorul apăsarea pedalei și se simte vioi de la turații reduse deși cuplul maxim de 120 Nm este atins abia la 4.400 rpm. În viraje, Ignis se înclină moderat datorită gărzii la sol de 18 cm, dar are o ținută de drum sigură pe traiectorie și un comportament neutru.

Suzuki Ignis (18)

Tracțiunea integrală reacționează spontan la apăsarea mai bruscă a pedalei pe suprafețe cu aderență mai scăzută și împreună cu garda la sol de 18 cm, consolele extrem de scurte și ampatamentul scurt de 2.435 mm se descurcă onorabil în teren accidentat. Sigur, nu este un aventurier extrem ca Jimny care beneficiază de reductor și șasiu separat, dar te poți baza pe el în mult mai multe situații decât ar părea la prima vedere.
Încălțat cu jante de 16 inch standard la echiparea GLX cu pneuri cu talon mai înalt de 60, versiunea 4×4 a lui Ignis oferă un confort decent al suspensiei pentru o mașină cu un ampatament scurt. Pe drumuri proaste însă se simte mai ales efectul punții spate rigide cu trei brațe. Însă dacă există vreun motiv suplimentar în afară de aderența mai bună pentru a cumpăra versiunea 4×4 acesta este confortul deoarece versiunea 4×2 oferă un confort mai slab pentru pasagerii din spate din cauza construcției simple a punții rigide spate.  Sigur, confortul general ar fi fost și mai bun dacă scaunele față ar fi fost puțin mai bine profilate și mai moi.

Chiar și cu tracțiune integrală, motorul lui Ignis este eficient, consumul în test fiind de 6,8 l/100 km, identic cu cel din oraș, care reprezintă un rezultat foarte bun. Singura situație unde motorul își pierde din eficiență este la viteze de croazieră pe autostradă de 130 km, când consumul ajunge la 7,7 l/100 km. Este una din puținele mașini care consumă mai mult pe autostradă decât în oraș, rezultat care confirmă încă o dată că Ignis este un mini SUV cu vocație preponderent urbană. În oraș însă, este extrem de eficientă pentru o mașină propulsată de un motor pe benzină.

Versiunea de top 1.2 GLX AllGrip costă 13.350 euro fiind cel mai ieftin 4×4 care se poate cumpăra de pe piața românească. Prin comparație, cea mai ieftină versiune Fiat Panda 4×4 costă 15.629 euro și acela este un crossover nu un SUV veritabil 100%. Iar versiunea 4×2 începe de la numai 9.450 euro, preț comparabil cu al unui model de clasă mini clasic.

O nouă platformă

Ignis este construit pe o nouă platformă mai rigidă și mai ușoară care a condus la reducerea masei cu 15% și la îmbunătățirea rigidității cu 10%. Sistemul 4×4 este simplu și eficient, aducând un surplus minim de greutate de numai 50 kg față de versiunea 4×2. Un vâsco-cuplu distribuie o parte din cuplu către puntea spate în caz de pierdere a aderenței la roțile față, fiind un sistem automat care funcționează fără intervenția șoferului. Suzuki Ignis (2)La versiunea 4×4 testată puntea spate este rigidă cu trei brațe, fiind o construcție mai sofisticată comparativ cu puntea simplă rigidă de la versiunea 4×2. La Ignis nu e disponibil la noi sistemul mild hibrid SHVS prezent pe noul Swift și Baleno. Alături de motorul pe benzină de 1,2 litri în patru cilindri funcționează un motor electric de 3 CP care nu propulsează singur mașina dar sprijină motorul la accelerații și funcționează și ca generator. La frânare, energia cinetică este recuperată și transformată în energie electrică care este stocată într-o mică baterie Li-Ion fiind utilizată apoi pentru a pune în mișcare micul motor electric. Motorul Dualjet are două injectoare pe cilindru montate în conducta de aspirație cu scopul de a reduce temperatura din camera de ardere și implicit riscul de detonație putându-se crește astfel raportul de compresie la 12:1 ceea ce contribuie decisiv la reducerea consumului și a emisiilor.

Verdict AutoExpert

Suzuki Ignis (14)Suzuki confirmă încă o dată reputația de constructor de mașini mici și practice înglobând într-un pachet extrem de compact facilități disponibile la mașini din clase superioare. Cu o modularitate excelentă și un spațiu interior peste media clasei, Ignis oferă foarte multe pentru prețul cerut. Echiparea standard de excepție și ambianța interioară plăcută conferă o ședere foarte plăcută la bord. Păcat doar că nivelul de confort este doar mediu. Motorul este vioi și extrem de eficient în oraș.
DATE TEHNICE Suzuki Ignis
Model1.2 GLX AllGrip
Motor/ nr. cilindri L4, aspirat
Cilindree (cmc)1.242
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)90/6.000
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)120/4.400
Transmisieintegrală
Cutie de viteze5 trepte, manuală
L/l/h (mm)3.700/1.690/1.595
Ampatament (mm)2.435
Volum portbagaj (l)204-1.086
Masă la gol (kg)905
Acceleraţie 0-100 km/h (s)11,9
Viteză maximă (km/h)165
Consum mixt (l/100 km)5,0
Emisii CO2 (g/km)114
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0-60 km/h (s) 4,5
0-100 km/h (s)10,7
0-130 km/h (s)19,9
1 km cu start de pe loc (s)32,9
Reprize
Repriză 70-90 km/h (s)9,7
Repriză 70-120 km/h (s)28,1
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)44,0
Consum
În oraș/drum național/autostradă (l)6,80/5,88/7,69
Consum în test (l/100 km)6,80
Autonomie (km)441
Masă
Masă măsurată (kg)1.008
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)72,6
Preț (euro cu TVA)13.35

Adaugati comentariu