Categorii: MotoVideo

Tarus 2×2: Humvee-ul motocicletelor

Dacă americanii atacă viitorul într-un mod mai select, dezvoltând mașini electrice care stabilesc recorduri de viteză, rușii sunt mai puțin subtili. Astfel, o companie mică din Rusia a proiectat și construit Tarus 2×2, o motocicletă puternică, ușoară, relativ ieftină și, cel mai important, cu trecțiune integrală!

Hummer-ul în varianta cu două roți este deja pe piață! Și nu e produs de americani, ci de sovietici. Se numește Tarus 2×2 și este destinat…oricărui tip de cale de rulare la care vă puteți gândi: noroi, stânci, plajă, și chiar scări.

Producătorul rus a dezvoltat două variante ale aceleiași motociclete: una ușoară, de numai 47 kg, numită Tarus 2, și una mai puternică, numită Tarus 2M, care cântărește 74, 89 sau 93 kg (în funcție de echipare), fiind dotată cu un propulsor în 4 timpi, de 210 cmc și frâne pe discuri la ambele roți.

Ambele variante folosesc motoare de generator de curent și trimit puterea la roți, prin intermediul unui ambreiaj centrifugal și a unei transmisii formate dintr-o cutie de viteze cu două trepte și două lanțuri de transmisie. Consumul de benzină se măsoară aidoma celui al mașinilor de tăiat iarbă sau al drujbelor, cum stă bine unei motociclete rusești: cei 4 litri ai rezervorului ajung pentru 2-3 ore de utilizare în funcție de calitatea căii de rulare și a gabaritului rider-ului. Indiferent de acestea, însă, Tarus 2×2 oprește în siguranță, grație frânelor cu discuri la ambele roți. Iar sarcina sa utilă, de 180 kg, o transformă într-un cărăuș de nădejde în orice situație.

De ce o astfel de motocicletă? În primul rând, pentru că, datorită pneurilor supradimensionate și a greutății reduse, plutește pe apă și rulează pe suprafața zăpezii și a nisipului fără să se împotmolească. Apoi, pentru că greutatea scăzută o face ușor de cărat în spate sau sub braț, iar cele 5 minute în care poate fi demontată sau reasamblată nu creează bătăi de cap nici celor mai puțin pricepuți.

V-o doriți? Și noi, la un test-ride. Deocamdată, însă, e greu de pus mâna pe ea, iar cei care nu locuiesc în Rusia pot cere o ofertă producătorului. Prețul pe piața locală este de 1700 USD, însă acestuia i se adaugă taxele de transport. Oricum, odată cu mărirea producției, Tarus 2×2 va deveni mai accesibilă, promite producătorul.

 

 

 

Etichete: dirt bikeTarus 2x2
Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

BYD, gata să preia de la Tesla poziția de lider în topul mondial al producătorilor de mașini electrice

Reculul vânzărilor Tesla din ultima perioadă și avântul luat de BYD pe piețele externe ar putea schimba liderul pieței mondiale…

o zi în urmă

Piața autoturismelor de ocazie, în scădere cu 16% față de anul anterior

În timp ce piața mașinilor noi din România pierde din ritmul de creștere, cea a mașinilor second-hand continuă să scadă.…

o zi în urmă

Vitesco Technologies, o nouă unitate de testare dedicată mobilității electrice

Vitesco Technologies, un important dezvoltator internațional și producător de sisteme de propulsie de ultimă generație pentru mobilitate sustenabilă, a deschis…

o zi în urmă

Nissan Hyper Urban, un concept pur electric

Hyper Urban deschide seria conceptelor electrice menite a satisface diverse gusturi. Înaintea începerii Salonului de mobilitate de la Tokyo, care…

2 zile în urmă

Cum au evoluat anvelopele de-a lungul timpului

Cum au evoluat anvelopele de-a lungul timpului. Te-ai gândit vreodata ce impact major au avut rotile asupra dezvoltării umane de-a…

2 zile în urmă

Gama Dacia, extinsă în 2026 cu un break și un sedan derivate ale proiectului C-Neo

Intenția oficialilor Dacia de a extinde prezența mărcii în segmentul compact prinde contur. Pe lângă Jogger și viitorul Bigster, noul…

3 zile în urmă